hejsan!! I lördags när jag körde min bil så dog bilen igen och lambdalampan började lysa. Likadant idag, 2 ggr. Fick felkod 1-4-4 lastsignal. Lät tändningen vara av ett tag och sedan startade bilen som normalt igen. Jag har testat att koppla bort batteriet ett tag och sedan kört en stund och då funkade det ett bra tag ca; 2-3 veckor. sen nu i lördags och idag så dog den bara, som sagt. Packningen mellan turbon och grenröret är sönder så kan det bero på det? Isåfall tycker jag ju att bilen inte bara ska dö bara sådär.?
jag körde över en stor vattenpöl en gång med en turbo passat, då hände samma sak, men bilen gicj igång sen igen, och lampan tror jag slutade lysa efter att jag ruckat på lambdan lite. kom väl in vatten där eller nåt.
jag körde över en stor vattenpöl en gång med en turbo passat, då hände samma sak, men bilen gicj igång sen igen, och lampan tror jag slutade lysa efter att jag ruckat på lambdan lite. kom väl in vatten där eller nåt.
Det blir felaktiga mätvärden om packningen e trasig .. där har du felet helt enkelt . motor elektroniken går i safe mod eller nödstoppar den med felaktiga värden för att det inte ska bli sånt stort hål i din plonka!
Det blir felaktiga mätvärden om packningen e trasig .. där har du felet helt enkelt . motor elektroniken går i safe mod eller nödstoppar den med felaktiga värden för att det inte ska bli sånt stort hål i din plonka!
okej okej, kan nog stämma bra, kan inget om sånt men det ska ju endå bytas så vad gör de:) tack för hjälpen