3062
Sök

Vilka bilmärken har bältespåminnare?

Mästare
2 947 Inlägg
1 december 2008
Det är skönt att åka utan bälte, Säkrare med.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Diktator
968 Inlägg
1 december 2008
tror nog alla bilar ha en, kärringen brevid som hojtar, "på med bältet". är det inte morsan så är det sin egna tant...

Med.lem
3 759 Inlägg
1 december 2008
KimVsWorld skrev:

Veckans hittills mest korkade inlägg...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Smålänning
7 883 Inlägg
1 december 2008
KimVsWorld skrev:

Skönt att det finns en lag att man ska ha det och att hela världens trafiksäkerhetsexpertis anser att det räddar liv.

Skönt att slå ihjäl sig på en gång då. Även om jag hoppas att du skämtar...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

3 714 Inlägg
1 december 2008
KimVsWorld skrev:

(ironi) big_smile
sätt bilen i ett träd i typ 90 knyck så får vi se vad du tycker sen (om du överlever) roll

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

157 Inlägg
1 december 2008
99_turbo skrev:
Alla nya volvo, vet ej med dem äldre. Även nya renault och Ford smile

//David

volvo 700  900  serien  tror  dom flesta

audi 100

55 Inlägg
1 december 2008
ny honda civic type-r är så sjukt störande! ....

tjuter som fan när man har dörrn öppen å nyckel i...

270 Inlägg
1 december 2008
Den enda bilen med den funktionen i min flotta är Cressidan.Det piper 5ggr om bältet inte är på när man startar bilen,det är knappt att man hinner få på sig det innan det tystnar.

Oge
1 december 2008
johnny blade skrev:
Den enda bilen med den funktionen i min flotta är Cressidan.Det piper 5ggr om bältet inte är på när man startar bilen,det är knappt att man hinner få på sig det innan det tystnar.

Haha shit? Så då är det meningen att man ska bältet på innan man ens startat bilen?  Jag kan krypköra men så fort jag accelererar så börjar det tjuta som fan!  Men bältet är inte en vana det är nästan som en reflex så fort jag sätter mig i en bil..

271 Inlägg
1 december 2008
Smedhult skrev:
varje volvo som ja köper o de där klickljuidet finns kvar på, tar jag o klipper varenda kabeljävel som har me den att göra =P

Smart smile

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
1 december 2008
alexbenhard skrev:
Toyotas ljud är svårslaget i de nyare modellerna.
Tinnitus framkallande!

Håller med, samma jävla pipande i nya Lexusar med, blir galen på det när jag lånar föräldrarnas bilar, tacka vet jag audin där finns det inget sånnt trams wink

4 637 Inlägg
1 december 2008
peking_86 skrev:
99_turbo skrev:

//David

Infördes någon gång på 100-seriens tid. Volvo var väldigt tidiga på detta bra sätt att få folk att använda bältet oftare.

Smålänning
7 883 Inlägg
1 december 2008
Keps_nille skrev:
Smedhult skrev:
varje volvo som ja köper o de där klickljuidet finns kvar på, tar jag o klipper varenda kabeljävel som har me den att göra =P

Smart smile

Skönt smile Då vet man att man kan storpruta med skälet att elen inte funkar som den ska smile Och då blir bilen billigare med smile

Kanske ska kolla att det inte sitter kabelskor på dom kablarna om man köper en volvo igen...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

310 Inlägg
1 december 2008
Säkert väldigt många, däremot så är det inget sånt i benzen smile

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
1 december 2008
Hoppas inte ni som kör utan bälte flyger vidare långt,skulle ni landa inne i min bil vid en krock och överleva då tror jag faktiskt att jag dödat er då..Om jag har med mina barn i bilen vill jag inte att en lönnfet kepsa raggare krossar mina barn....

3 714 Inlägg
1 december 2008
babyblue242 skrev:
Hoppas inte ni som kör utan bälte flyger vidare långt,skulle ni landa inne i min bil vid en krock och överleva då tror jag faktiskt att jag dödat er då..Om jag har med mina barn i bilen vill jag inte att en lönnfet kepsa raggare krossar mina barn....

håller med till fullo!

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

133 Inlägg
10 december 2008
Om ni e lika korkade som min kollega så fäst passagerarbältet i förarstolens hållare ser kanske inte så bra ut men ni e garanterade att få en studstur när ni krockar smile

Kämpande familjefar ---- barnvagn eller baslåda :( :)

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
10 december 2008
en liten fråga! har caddyn någon påminnare om bältet? den rundare av modellerna, inte den nyaste och inte den som ser ut som skodas, för har ett otroligt jobbigt pipande i bilen, spelar inte roll om bältet är av eller på, men tänkte att det kunde ha att göra med en trasig givare eller något!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
10 december 2008
EmilHammarlund skrev:
peking_86 skrev:
99_turbo skrev:

//David

Infördes någon gång på 100-seriens tid. Volvo var väldigt tidiga på detta bra sätt att få folk att använda bältet oftare.

Jasså ok. Inte ofta jag har de äldre volvo bilarna på jobbet, hehe. Men då vet man det.

//David

277 Inlägg
10 december 2008
Cadillac CTS-V

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!

Sök