3761
Sök

Hur åtgärdar man fälgar ? Tacksam för snabba svar

979 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
Har en polare som ska sälja sina fälgar. Får köpa dom för 300:-/4 st. Märket är Speedline. Har aldrig hört talas om de förr...men iaf. Det är en, eller SKA vara en polerad kant/breddad kant men som har fått sig lite stryk. De ser ut som om det har flagnat bort. Ja gissar på att han har kört med dm i vinter. För så som aluminium fälgar blir att de lossnar å flagnar, så ser dessa oxå ut fast bara på den putsade polerade kanten. Går det att få den polerade kanten tebax lr får jag lacka ist? tänker dock göra detta själv så jag lämnar inte iväg det. tacksam för svar.

Hpc

Raggarmuffin
138 Inlägg
9 december 2008
kolla me integra.. sjukt duktiga och billiga.. tog 1500:- för att fixa en 50 000:- fälg me kromad fälgbana som var kantstött.. såg ut som ny sen smile

ser nu att du hade tänkt göra det själv.. du har inga bilder på dom? annars får du väl prova att slipa ner nhela ytan och sen polera upp för att få bort beläggningen/klarlacken
Senast redigerat av _Grynet_ (9 december 2008)

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.

driver with style
800 Inlägg
9 december 2008
AnderssonE30 skrev:
Har en polare som ska sälja sina fälgar. Får köpa dom för 300:-/4 st. Märket är Speedline. Har aldrig hört talas om de förr...men iaf. Det är en, eller SKA vara en polerad kant/breddad kant men som har fått sig lite stryk. De ser ut som om det har flagnat bort. Ja gissar på att han har kört med dm i vinter. För så som aluminium fälgar blir att de lossnar å flagnar, så ser dessa oxå ut fast bara på den putsade polerade kanten. Går det att få den polerade kanten tebax lr får jag lacka ist? tänker dock göra detta själv så jag lämnar inte iväg det. tacksam för svar.

hej

jag har typ samma problem med ett par fälgar jag tänker köpa....

https://www1.garaget.org/gallery/archive/75835/517818_0stzye.jpg

de e 2 av 4 som är färgskadade (lossnade färg/krom) skulle med behöver lite råd om hur man skulle kunna fixa de utan att lägga en årslön på de

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

66 Inlägg
9 december 2008
ett sätt är att sätta upp fälgen i en balanserings maskin och köra med väldigt fint våtslippapper har du inte tillgång till maskin så kan du helt enkelt slipa för hand men var väldigt lätt på hand och fint papper annars är det lätt att du får repor!...sen tar du vanlig autosol och polerar efter...detta har funkat för mig ett antal gånger! ...prova på nån plåtbit först så ser du själv!

979 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Ahh asså fäg kanten är helt skrovlig, grå & matt å skrovlig:/ Så ja har funderingar på att slipa ner kanten & sedan polera med autosol, eller så får ja helt enkelt lacka den:) Tänker absolut inte lämna iväg fälgarna för onödiga pengar. Ska bara göra dom iordning & sälja dom nämnligen.

Hpc

979 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
i ditt fall ser de ut som en hellackering av fälgarna:/
Opel16V skrev:
AnderssonE30 skrev:

hej

http://www1.garaget.org/gallery/archive/75835/517818_0stzye.jpg

de e 2 av 4 som är färgskadade (lossnade färg/krom) skulle med behöver lite råd om hur man skulle kunna fixa de utan att lägga en årslön på de

Hpc

375 Inlägg
11 december 2008
Är det ENBART klarlackssläpp och inga ojämnheter går det nog ganska lätt. Mina såg ut som dom var slipade med 40 papper när jag började. Djupa repor + att dom var vågiga på ytterkanten.
Jag började med 120 torrslip med kloss för att få dom rak och hyffsat slät igen, sedan 240 torrslip och sen gick jag över på 400 våtslip, 800 våtslip 1000 våtslip, 1500 våtslip, 2500 våtslip och slutligen polering med autosol. Blev kanonbra tycker jag iaf.
Man kan säkert hoppa över några grovlekar men jag ville göra det så bra jag kunde för att slippa polera så mycket på slutet smile
Tidsmässigt kan jag väl säga att har du många tråkiga kvällar så är det en bra sysselsättning.
Tror du att det går fort kan du glömma det smile Jag spenderade nog 1-1,5 timme varje kväll i 3 veckor på mina utan några maskinella hjälpmedel.
Finns bilder på min sida under projekt.
Senast redigerat av Dirk Diggler (11 december 2008)

driver with style
800 Inlägg
11 december 2008
AnderssonE30 skrev:
i ditt fall ser de ut som en hellackering av fälgarna:/
Opel16V skrev:
AnderssonE30 skrev:

hej

http://www1.garaget.org/gallery/archive/75835/517818_0stzye.jpg

okej då få de blir de då wink

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

Sök