3371
Sök

Nya 740 fronten på en gammal 740?

Speed FMK
849 Inlägg
10 december 2006
Trådstartare
Hur svårt vore det att montera den nya 740 fronten på en gammal 740? För att vara precis, 90:ans front på en 85:a. Har nämligen kommit över en billig 90:a som jag kan ploka delar från och fronten på min 85:a har sett bättre dagar tongue

Mvh Ludde

158 Inlägg
10 december 2006
Inte svårt alls,Om jag frå bestämma,haha...Men ska bara vara att slytta över Torpedplåten,Framskärmar,Huven,Lyktor o.s.v..

"Objects in mirror tend to dissapear"

2 644 Inlägg
10 december 2006
Det var ju inte ens svårt o få på 940 fronten så ahh det är nog inga problem smile

då bytte ja allt som booornis skrev smile

Johan Lindgren

Speed FMK
849 Inlägg
10 december 2006
Trådstartare
okej smile låter ju trevligt. inga omborrningar av fästen och liknande då eller?`inte för att de vore svårt man så man vet vad man väntar sig. tongue Torpedplåt förresten, har hört ordet många gånger men vet inte på pricken vad det är. är lite nybörjare. vore schysst om någon kunde förklara vilken plåt det är.

Vore ju inte fel o ha iaf en galvad front tongue

Edit: Går det att ha den gamla front spoilern med 90ans front? bara undrar tongue
Senast redigerat av Bi0HaZZarD (10 december 2006)

158 Inlägg
10 december 2006
Torpedplåten är den plåt där vindrutetorkare sitter,Alldedes framför rutan. hmm,vart osäker på de där med gamla spoilern,Men de borde väl gå om du har kvar gamla kofångaren bara...men snyggare med 90'ans.Om du är smart så köper du 940 lykter,blinkers & grill så har du komplett 940 front sen ! smile...Lycka till med bygget!

Speed FMK
849 Inlägg
10 december 2006
Trådstartare
Booornis skrev:
Torpedplåten är den plåt där vindrutetorkare sitter,Alldedes framför rutan. hmm,vart osäker på de där med gamla spoilern,Men de borde väl gå om du har kvar gamla kofångaren bara...men snyggare med 90'ans.Om du är smart så köper du 940 lykter,blinkers & grill så har du komplett 940 front sen ! smile...Lycka till med bygget!

Oki smile Nja jag gillar den gamla spoilern tongue därför jag frågar. den gamla med addon slår den nya enligt mig. Byter jag front så kommer det nog 940 lysen ja smile dom är mycket snyggare. Men har alla 940 modeller den "uppdelare" strålkastarn? den som har flera sektioner under glaset.

Mvh Ludde

158 Inlägg
12 december 2006
haha,okej,Jo de ser rätt bra ut med Add-on fram smile...Mjo,alla 940 lyktor jag sett/hållt på med är "uppdelade"...Lycka till.

184 Inlägg
15 december 2006
det ska bara vara att vara att flytta över har jag för mig smile 940 lysen är snyggt;)

OutRage DriftTeam
181 Inlägg
15 december 2006
hade då aldrig satt dit original stötfångaren på 90 fronten!! Kommer bara se allmänt dumt och dåligt ut enligt mig. Blir mycket mer stilrent om du har 90 ans front med 940 lyktor bara. Då kommer det se bra ut. Du kan ju annars hänga dit en 960 eller 850 spoiler fram annars...Ser rätt stilrent ut också..men ska du bara använda delar du har så ta bakstötfångaren från donatorbilen och sätt på din 85a!

Zlizco

Speed FMK
849 Inlägg
15 december 2006
Trådstartare
Smiley skrev:
hade då aldrig satt dit original stötfångaren på 90 fronten!! Kommer bara se allmänt dumt och dåligt ut enligt mig. Blir mycket mer stilrent om du har 90 ans front med 940 lyktor bara. Då kommer det se bra ut. Du kan ju annars hänga dit en 960 eller 850 spoiler fram annars...Ser rätt stilrent ut också..men ska du bara använda delar du har så ta bakstötfångaren från donatorbilen och sätt på din 85a!

Detdär med bakstötfångaren låter som ett bra tips. smile  gillar addonspoilern fram då den lite tuffare. men kanske går som du säger fixa en 960 spoiler.vore nog rätt snyggt med smile

Mvh Ludde

Örebroare i exil
970 Inlägg
15 december 2006
ska du montera 940 strålkastare måste grillen och huven bytas för att allt ska passa ordentligt.

Hej FRA!

Fölkesberg
163 Inlägg
12 december 2008
kofångare fästena måste bytas är inte samma.. eller så måste dom befintliga moddas.

Avstängd
512 Inlägg
12 december 2008
Måste även byta framskärmarna..

Nismo
758 Inlägg
12 december 2008
Nödvändigt lyft, tråden är sen -06

Sök