3865
Sök

Tankmätare 740 flippat ur

77 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
tankmätaren funkade inte på vinterbilen så tog ur tankarmaturet och märkte att alla kablar var av. skarvade ihop allting och pumpen lever igen men tankmätaren visar att jag har nästan full tank fast jag har bara 2 liter kvar ca. vad kan det vara för fel då? jag antar att grå kabel ska skarvas med grå kabel och brunkabel ihop med den bruna? är det mätaren som ballat ur?
innan jag skarvade ihop allting så slog mätarnålen upp i bott och sen ner i bott igen när man slog på tändningen.

mvh jonas

man lever bara en gång,så se till att ha så kul som möjligt!

908 Inlägg
10 december 2008
orkar inte ens läsa det du skrivit men kan ju säga att av alla 740 är det typ 50 stycken det finns en funkande tank mätare i

77 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Beckstroem skrev:
orkar inte ens läsa det du skrivit men kan ju säga att av alla 740 är det typ 50 stycken det finns en funkande tank mätare i

jo det vet jag...

Mr White
1 072 Inlägg
10 december 2008
Pröva me sök knappen..Finns säkert hur många trådar som hälst bara med den här frågan smile

77 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Beckstroem skrev:
dåså.. då har du ditt svar.. du är inte en av de 50..

finner inte ett enda svar i din mening , jag ställde frågor om tankmätaren inte om hur många 740is det finns med fungerande tankmätare.

Körv
3 535 Inlägg
10 december 2008
Det är rätt komplicerat att byta den.. Inte ens lönt det.

Truckdriving Man

44 Inlägg
10 december 2008
det brukar ju vara att dom ärjar där, men det e ju typ original 740, jag har heller ingen tankmätare som funkar + att jag inte har någon trippmätare som funkar på min 740 vinterbil smile

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
10 december 2008
Beckstroem skrev:

Jävla barnslighetsfasoner... Bete dej som folk eller håll tassarna borta från ett tangentbord

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 785 Inlägg
10 december 2008
rosengren1 skrev:
tankmätaren funkade inte på vinterbilen så tog ur tankarmaturet och märkte att alla kablar var av. skarvade ihop allting och pumpen lever igen men tankmätaren visar att jag har nästan full tank fast jag har bara 2 liter kvar ca. vad kan det vara för fel då? jag antar att grå kabel ska skarvas med grå kabel och brunkabel ihop med den bruna? är det mätaren som ballat ur?
innan jag skarvade ihop allting så slog mätarnålen upp i bott och sen ner i bott igen när man slog på tändningen.

mvh jonas

Man kan undra hur det är med volvo's tank mätare igentligen. Jag har samma problem, mätaren åker upp och ner hur den vill oberoende av om det är full tankat eller ej.

Jag skulle tro att felet ligger i mätaren eller kablarna för trots att jag bytt ut tankarmaturen så beter sig mätaren exakt lika konstigt.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

plattsättare!
804 Inlägg
10 december 2008
dom vanligaste felen är jorden lr och mätarn kan även balla ur. tro det lr ej så funkar det på min vinterbil smile

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

92 Inlägg
10 december 2008
Jag har även haft detta fel på mina 740... Här kommer ett tips som ALLTID funkat för MIG... Skruva ur själva bensinmätarn ur mätarhuset, och löd sedan om ALLA anlutningar och lödpunkter på bensinmätaren... Sen funkar de big_smile Iaf på mina...

//Gahmen\\

77 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
tack för alla GIVANDE svar!
ska testa att löda om mätaren, och mäta så att kablarna är hela ända fram._:smile annars blir det väl att köra med trippen men det är inte så lätt när bakhjulen spinner i stort sett hela tiden, då blir det ju mer;)

1 058 Inlägg
12 december 2008
rosengren1 skrev:
ska testa att löda om mätaren, och mäta så att kablarna är hela ända fram._:smile annars blir det väl att köra med trippen men det är inte så lätt när bakhjulen spinner i stort sett hela tiden, då blir det ju mer;)

du får helt enkelt tanka oftare wink

för att vara lika dryg som många andra.. det är inte ett direkt ovanligt fel.. jag har hur många polare som helt som äger/ägt 740. oftast flera stycken. och ingen av dom jag vet har haft 100% fungerande tankmätare. det är liksom bara något man får acceptera när man kör 740 smile Oftast ligger felet i själva mätaren, alltså i mätarhuset.
Senast redigerat av vw_performance (12 december 2008)

PoLoud =D

Saabvilde!
1 708 Inlägg
12 december 2008
Beckstroem skrev:

Najs svar. Nu är du riktigt P.I.M.P i mina ögon.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
12 december 2008
vw_performance skrev:
rosengren1 skrev:

för att vara lika dryg som många andra.. det är inte ett direkt ovanligt fel.. jag har hur många polare som helt som äger/ägt 740. oftast flera stycken. och ingen av dom jag vet har haft 100% fungerande tankmätare. det är liksom bara något man får acceptera när man kör 740 smile Oftast ligger felet i själva mätaren, alltså i mätarhuset.

min mätare i min 740 gl från 86 funkar prima ^^

CNC operatör
280 Inlägg
12 december 2008
rosengren1 skrev:

nej det blir det inte, hastighetsgivaren sitter i bakaxlen wink wink

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

1 058 Inlägg
12 december 2008
Team-Adolfsson skrev:
vw_performance skrev:
rosengren1 skrev:

min mätare i min 740 gl från 86 funkar prima ^^

känn dig speciell.. big_smile men bli inte ledsen den dagen mätaren dör!!! frågan är inte om, utan när.. wink

PoLoud =D

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
12 december 2008
byt mätaren/kolla jorden..thats it..

Sök