Toyota Celica , 87- 89 är vanligtvis rostiga som f-n men 90 - 94 kan vara riktigt bra. Bra och pålitliga bilar om dom inte rostat sönder. Relativt billiga att äga och finns en hel del styling till dom , ( ST182 . ST185- GT4. )
Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
Saab är fina bilar det, snygga, finns många (mycket delar och kunskap) och med turbo är de lättrimmat. En fin og900 T8 Special -89 får du för ca 15 000. En T16 Aero ligger lite dyrare och 900s (ltt) för ca 7. Årsmodellerna 88-93 är att rekomendera.
En perfekt förstabil för din del skulle vara en Volkswagen Golf MK3 GTi Rekommenderar det starkt Billig i drift, rolig att köra, lägre försäkringspremie pga liten motor osv. Är du duktig på att meka så kan du komma undan billigt om du fixar själv. Köp en reparationshandbok från Haynes till just Golf/Vento. Tyvärr är de flesta tyskimport men de är oftast i bra skick. Finns svensksålda också. Sitter en 2 liters sugmotor med olika prestandasiffror. 8V ligger på 115hk/166nm medans 16V har 150hk/180nm. Lite skillnad men det är en perfekt förstabil 94-97 är att rekommendera
Lycka till med bilsökandet
//Sam
Senast redigerat av Sam176 (19 december 2008)
Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :) Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Jag har valt Volvo 855 T5 som första bil, Det finns mycket styling och trimning till dom. Sen ser jag framhjuls driften som en positiv grej för dom som inte har så mkt kör-vana i trafiken. Fast skaffa helst inte en SE eller så, snurbon är ett måste på 850 pga av FWD så blir det snabbt en tråkig bil utan turbo...
Om jag vill ha en bra, driftbillig, hyfsat snygg bil och har en budget på drygt 10.000. Vad skulle ni rekomendera någon som registrerade sig på detta forum bara för att fråga er denna fråga?