Tottis_vbg skrev:
B21 / B23 / B200 / B230
A-kam Lyft: 10.5, Duration: 260 (B17, B19A, B21A, B23A, B19E (84-), B23E (84-), B200E, B230E, B230A, B230ET)
B-kam Lyft: 10.6, Duration: n/a (B21F, B21E, B23ET)
D-kam Lyft: 11.2 Duration: n/a (B19E, B21E)
F-kam = M-kam (F-kam orginal till B21F)
GR-A kam Lyft: 10.24, Duration 252
GR-A T5 kam Lyft: 11.0, Duration 267
GT6 kam Lyft: 12.5, Duration 312 (nockvinkel 107) (racing, kräver minst 2x45 förgasare eller motsvarande)
H-kam Lyft 12.0 in/11.5 ut, Duration 272in / 268ut (B23E 1979-80)
K-kam Lyft: 11.95, Duration: 268 (B23E 1980-83, B19 Sport)
M-kam Lyft: 9.5 in/10.5 ur, Duration: n/a (B21F, B23F, B230F)
T-kam Lyft: 9.94, Duration: n/a (B19ET, B21ET, B23ET, B23FT, B21FT, B230K)
V-kam Lyft:
11.27, Duration: 245.4 (B200E, B230E)
VX-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut
VX3-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut (hela kammen backad 3 grader senare)
X-Kam Lyft: 10.65, Duration: n/a (B230K)
Y-Kam Lyft: 10.35, Duration: n/a (B200K)
Samtliga kamaxlar utom VX, VX3 finns med så väl utan fördelardrivning. Oavsett så är det samma data.
här har du lite mer data gällande volvos kammar. å förstår inte dom som väljer V-kam före en VX eller VX3. men men. smaken e olika. sen det där med att porta en 530 så den blir som en 531, det blir lite skillnad på en sugmotor så 531:an e att föredra helt klart. å ska man porta en 531 så e det inte mycket man behöver göra (jag gör själv toppar till lite tävlingsbilar å dylikt) så om man bara putsar till en 531 lite i kanalerna så räcker det bra. e först när man börjar med andra grejer som grövre kammar,insprut,stora förgasare å sånt som iallafall jag portar lite mer i 531:orna