3604
Sök

Hur ska jag göra? Köpa eller ej? Fiat Coupe 16 VT för 55000:-

152 Inlägg
28 maj 2006
Trådstartare
Nu har jag haft ögonen på en Fiat Coupe 16 Ventil Turbo ett bra tag. Haft uppe en tråd innan...
...men jag är fortfarande osäker!!

Försäljaren vill inte riktigt göra några kompromisser över huvudtaget. Väldigt svårt.

Enligt honom har han köpt bilen för XX.XXX kronor i Tyskland. Bilen hade en trasig turbo, som nu bytts ut. Topplockspackningen var kass så den är också bytt. Även Kamrem och lite lager här å där är bytta!
Den har gått Ca. 10000 mil, och verkar stämma om man tittar hur fräsch den ser ut innuti och på karossen. Den har haft vissa karosskador som de har börjat fixa. Den har ingen Stereo, men iaf ett orginal Clarion högtalarsystem. Så en stereo måste jag också fixa.
AC:n "ska" fungera... Å fyllas på.

Det är lite gummilister som jag är orolig för som börjat släppa lite runt om på olika ställen på bilen, längs rutor osv. Front rutornas elhissar fungerade inte heller när de köpte bilen, men även det är fixat.

Jag har varit och tittat på bilen några gånger. Den ser inte så jätte jätte fräsch ut än, men det lär den göra inom en snar framtid. De har nämligen satt på LE kjolar fram och på sidorna. Bilen har en VInge med bromsljus och en ganska ovanlig och snygg bakläpp.
Sedan hittar man inte alls mycket rost någonstans...
I motorutrymmet ser det inte heller sådär jätte vackert ut. Men men.. det är nog bara smuts.

Jag tycker själv att han tar för mycket för den. 55000 vill han ha. Det känns för mycket för en 95:a. Tänk om jag stöter på fler problem? Dessutom har jag inte för å lägga för ett M-test nu, och han vill inte heller gå halvägs. Hur ska jag göra? Vad kostar ett M-test? över 1000 :- ?

Eller ska man bara sluta tänka så jävla mycket å köpa skiten någon gång? smile

Ha d!

En liten lista på vad som har gjorts på bilen och vad den har:
-----------------------------------------------------------------------
Som sagt en Fiat Coupé 16 Ventil Turbo. 1995 års modell och har gått Ca. 10000 mil.
Saker som fanns när han köpte:
Sänkt, Vinge

Saker han satt på/bytt/fixat:
--------------------------------
Kjolpaket fram, och sidorna och all lackering.
Turbon är bytt mot en frisk (inte ny).
Kamremen och lager här å där är bytta.
Topplocket bytt.
Motorerna till elhissarna i dörrarna är bytta.
Satt på 17" AEZ Mångekrade fälgar.
Fylld AC.
EVO Chipp

Saker som jag tycker saknas:

Ett Underrede!! Den stora plastskivan längstfram under bilen finns inte. Enligt honom så ska det inte finnas någon på den bilen, från det årtalet osv.
Ingen stereo.
Inget larm.
Inte M-testad. Vilket jag trodde försäljaren och köparen skulle dela på... Men de vill inte han.
En AC slang som är väldigt sliten.

kommer inte på mer nu.

men bilen är besiktad och klarat allt utan anmärkning.
Senast redigerat av Miller (28 maj 2006)

Saluhallen i göteborg!

Fisketokig
2 997 Inlägg
28 maj 2006
Första tanke är: Dyrt.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

152 Inlägg
28 maj 2006
Trådstartare
Det är det va? Bilen har inget larm heller... Visst den har vinge , sänkt och 17" .. Men är det värt 55000:- !?  Grejjerna är bytta, men turbon t.ex är inte bytt mot en helt ny, utan mot en fungerande.

Har massor av tankar i huvudet. FÖrsta bilköpet. Man blir ju lite fundersam.

Fyfan vad jobbit detta är. Ska man spara pengarna, eller ska man köpa sin första bil å ha kul några sommrar? Tröttnar man fort? Blir det aldeles för dyrt? Hur är det =/  Det kanske inte är värt det?

Saluhallen i göteborg!

945 Inlägg
28 maj 2006
fortsätt leta är min tanke!

152 Inlägg
28 maj 2006
Trådstartare
någon annan som har en tanke?

Saluhallen i göteborg!

Ingenjör
256 Inlägg
28 maj 2006
Miller skrev:
någon annan som har en tanke?

Tyvärr är Fiaten inte den bästa bilen i Sverige med avseende på andrahandsvärdet.

Du säger att du haft ögonen på bilen ett tag...det innebär att ägaren inte fått sålt den på länge. Han har bytt

Vi hade en en Fiat (annan modell iofs, "Croma") och den var helt omöjlig att sälja. Vi ville bara ha 5000Sek för den men en försäljare viftade med en femhundring och det var allt han ville ge.

Mvh

Det är inget brott förrän man åker fast

152 Inlägg
28 maj 2006
Trådstartare
Coupen är inte riktigt samma bil som croma iofs tongue.  Å bilen har jag haft ögonen på ett tag därför att han inte har haft den till salu än smile  Känner snubben och jag har sett den förvandlas lite. De e därför den inte sålts. Men annars lär den ju gå rätt fort!

"N33d4Sp33d".. kan du fortsätta de du skrev i ditt inlägg? smile  De avbröts nog där...  "Han har bytt..."

ha d!

Saluhallen i göteborg!

Sök