Nu har jag haft ögonen på en Fiat Coupe 16 Ventil Turbo ett bra tag. Haft uppe en tråd innan...
...men jag är fortfarande osäker!!
Försäljaren vill inte riktigt göra några kompromisser över huvudtaget. Väldigt svårt.
Enligt honom har han köpt bilen för XX.XXX kronor i Tyskland. Bilen hade en trasig turbo, som nu bytts ut. Topplockspackningen var kass så den är också bytt. Även Kamrem och lite lager här å där är bytta!
Den har gått Ca. 10000 mil, och verkar stämma om man tittar hur fräsch den ser ut innuti och på karossen. Den har haft vissa karosskador som de har börjat fixa. Den har ingen Stereo, men iaf ett orginal Clarion högtalarsystem. Så en stereo måste jag också fixa.
AC:n "ska" fungera... Å fyllas på.
Det är lite gummilister som jag är orolig för som börjat släppa lite runt om på olika ställen på bilen, längs rutor osv. Front rutornas elhissar fungerade inte heller när de köpte bilen, men även det är fixat.
Jag har varit och tittat på bilen några gånger. Den ser inte så jätte jätte fräsch ut än, men det lär den göra inom en snar framtid. De har nämligen satt på LE kjolar fram och på sidorna. Bilen har en VInge med bromsljus och en ganska ovanlig och snygg bakläpp.
Sedan hittar man inte alls mycket rost någonstans...
I motorutrymmet ser det inte heller sådär jätte vackert ut. Men men.. det är nog bara smuts.
Jag tycker själv att han tar för mycket för den. 55000 vill han ha. Det känns för mycket för en 95:a. Tänk om jag stöter på fler problem? Dessutom har jag inte för å lägga för ett M-test nu, och han vill inte heller gå halvägs. Hur ska jag göra? Vad kostar ett M-test? över 1000 :- ?
Eller ska man bara sluta tänka så jävla mycket å köpa skiten någon gång?
Ha d!
En liten lista på vad som har gjorts på bilen och vad den har:
-----------------------------------------------------------------------
Som sagt en Fiat Coupé 16 Ventil Turbo. 1995 års modell och har gått Ca. 10000 mil.
Saker som fanns när han köpte:
Sänkt, Vinge
Saker han satt på/bytt/fixat:
--------------------------------
Kjolpaket fram, och sidorna och all lackering.
Turbon är bytt mot en frisk (inte ny).
Kamremen och lager här å där är bytta.
Topplocket bytt.
Motorerna till elhissarna i dörrarna är bytta.
Satt på 17" AEZ Mångekrade fälgar.
Fylld AC.
EVO Chipp
Saker som jag tycker saknas:
Ett Underrede!! Den stora plastskivan längstfram under bilen finns inte. Enligt honom så ska det inte finnas någon på den bilen, från det årtalet osv.
Ingen stereo.
Inget larm.
Inte M-testad. Vilket jag trodde försäljaren och köparen skulle dela på... Men de vill inte han.
En AC slang som är väldigt sliten.
kommer inte på mer nu.
men bilen är besiktad och klarat allt utan anmärkning.
...men jag är fortfarande osäker!!
Försäljaren vill inte riktigt göra några kompromisser över huvudtaget. Väldigt svårt.
Enligt honom har han köpt bilen för XX.XXX kronor i Tyskland. Bilen hade en trasig turbo, som nu bytts ut. Topplockspackningen var kass så den är också bytt. Även Kamrem och lite lager här å där är bytta!
Den har gått Ca. 10000 mil, och verkar stämma om man tittar hur fräsch den ser ut innuti och på karossen. Den har haft vissa karosskador som de har börjat fixa. Den har ingen Stereo, men iaf ett orginal Clarion högtalarsystem. Så en stereo måste jag också fixa.
AC:n "ska" fungera... Å fyllas på.
Det är lite gummilister som jag är orolig för som börjat släppa lite runt om på olika ställen på bilen, längs rutor osv. Front rutornas elhissar fungerade inte heller när de köpte bilen, men även det är fixat.
Jag har varit och tittat på bilen några gånger. Den ser inte så jätte jätte fräsch ut än, men det lär den göra inom en snar framtid. De har nämligen satt på LE kjolar fram och på sidorna. Bilen har en VInge med bromsljus och en ganska ovanlig och snygg bakläpp.
Sedan hittar man inte alls mycket rost någonstans...
I motorutrymmet ser det inte heller sådär jätte vackert ut. Men men.. det är nog bara smuts.
Jag tycker själv att han tar för mycket för den. 55000 vill han ha. Det känns för mycket för en 95:a. Tänk om jag stöter på fler problem? Dessutom har jag inte för å lägga för ett M-test nu, och han vill inte heller gå halvägs. Hur ska jag göra? Vad kostar ett M-test? över 1000 :- ?
Eller ska man bara sluta tänka så jävla mycket å köpa skiten någon gång?
Ha d!
En liten lista på vad som har gjorts på bilen och vad den har:
-----------------------------------------------------------------------
Som sagt en Fiat Coupé 16 Ventil Turbo. 1995 års modell och har gått Ca. 10000 mil.
Saker som fanns när han köpte:
Sänkt, Vinge
Saker han satt på/bytt/fixat:
--------------------------------
Kjolpaket fram, och sidorna och all lackering.
Turbon är bytt mot en frisk (inte ny).
Kamremen och lager här å där är bytta.
Topplocket bytt.
Motorerna till elhissarna i dörrarna är bytta.
Satt på 17" AEZ Mångekrade fälgar.
Fylld AC.
EVO Chipp
Saker som jag tycker saknas:
Ett Underrede!! Den stora plastskivan längstfram under bilen finns inte. Enligt honom så ska det inte finnas någon på den bilen, från det årtalet osv.
Ingen stereo.
Inget larm.
Inte M-testad. Vilket jag trodde försäljaren och köparen skulle dela på... Men de vill inte han.
En AC slang som är väldigt sliten.
kommer inte på mer nu.
men bilen är besiktad och klarat allt utan anmärkning.
Senast redigerat av Miller (28 maj 2006)
Saluhallen i göteborg!
0
0
0
0