3454
Sök

Varför kan jag inte ladda upp bilder?

510 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Försöker ladda upp en bid som är 300kb och får meddelandet att garaget inte kan ta emot den, och anledningen är att bilden troligen är för stor... max 8Mb? Har någon varit och pillat i koden eller något... hehe. Är det bara jag som inte kan ladda upp eller fler med samma problem? Och vad är då problemet? Man kan väl ha hur många filer som helst uppladdade eller?

Vore bra om någon kunde kolla upp felet smile
Tack på förhand.

1 878 Inlägg
29 december 2008
bilden uppfyller nog inte kraven. tex: vad det är för upplösning på bilden?

Det SKA gå!
434 Inlägg
29 december 2008
http://imageshack.us/ funkar hur bra som hälst att ladda upp igenom sen bara ta thumbnail for forums1 eller 2 ... eller är det via Galleri du ska ladda upp ?

Kolla gärna in mitt VR6 Projekt.

510 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Om de inte ändrat på de kraven så skall det inte vara några problem. Bilderna är i upplösning 1600x1200, och det har alltid fungerat tidigare... vanliga RGB jpgs med 72 DPI... cirka 300kb styck... borde inte vara några problem...

Och ja, skall ladda upp här på garaget.
Senast redigerat av Algeroth (29 december 2008)

Det SKA gå!
434 Inlägg
29 december 2008
hehe okej, provade även byta så kallad "visningsbild" och det funkade inte heller för mig ... står bara "Uppladning Misslyckades bla bla bla..." så troligen är det dom som har nån knövel ... vänta nån dag och prova igen så ska det nog funka ...

Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 december 2008
Algeroth skrev:
Försöker ladda upp en bid som är 300kb och får meddelandet att garaget inte kan ta emot den, och anledningen är att bilden troligen är för stor... max 8Mb? Har någon varit och pillat i koden eller något... hehe. Är det bara jag som inte kan ladda upp eller fler med samma problem? Och vad är då problemet? Man kan väl ha hur många filer som helst uppladdade eller?

Vore bra om någon kunde kolla upp felet smile
Tack på förhand.

har exakt samma problem när jag ska ladda upp en bild i mitt galleri, måttligt irriterande när bilden uppfyller alla krav, men ändock står de att den kan vara för stor. :S liksom bilden är på ca 15kb! och måtten stämmer med

Jonas

Det SKA gå!
434 Inlägg
29 december 2008
Btw ... Denna tråden passar nog bäst in i "SUPPORT" Forumet eftersom det inte bara är en som verkar ha fel, om du tittar där så finns det ett antal trådar redan ang detta problem... Men Men, Bara hoppas att det löser sig inom kort. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114664

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
29 december 2008
funkar aldeles lysande NU!

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

Administratör
11 911 Inlägg
29 december 2008
Fixat redan. Se rätt forum (Support).

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."