3082
Sök

Asfalt + olja = Sanera?

S-klass =)
295 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
Hej vet inte riktigt om ja posta detta på rätt ställe.. Men oljan kommer ju från bilen iaf tongue

Aja nu till poängen, märkte att oljetråget "gått" på bilen, Å de har läckt ut hyffsade me olja på parkeringen,
Parkeringen är av modell asfalt..  Dock med lite is å snö.. men bart på några ställen där de hunnit rinna..

Så hur ska man på bästa sätt sanera så man får bort all eller de mesta iaf?

Fråga runt lite polare å så, Någon sa att man kan ringa brandkåren.
Men de lär väl kosta rätt mycke..
Några tips om spån som man har till diverse hus djur..

Alla tips å trix är välkomna.. Å Är detta i fel forums del så kan en mod flytta..

Tackar I förhand...

Trucker
70 Inlägg
31 december 2008
spån får du från det lokala sågverket/hyvleriet... lägg bara ut och sopa runt det.
men är det ett sånt där vattenskyddsområde där du bor?

S-klass =)
295 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
nja vattenskyddat ska de ju förhoppningsvis inte vara då jag bor mitt i centrala stan (Byn)
I ett hyreshus...

Absol, Vars kan man köpa det? är inte de ungefär som sågspån å så? fast de kanske har bättre sug förmåga..

Dock är det ju lite is där nu å bar asfalt fläckvis.. Kanske man tar bort isen å snön med olja först me spade och sedan Absol, eller sågspån.. Sen har de ju kommit lite på gräset oxå framför parkeringen.. dock bara 20x20cm.. de går ju gräva upp å sätta ny jord..

Trucker
70 Inlägg
31 december 2008
det lät ju inte som det var några mängder... ta bara bort det som syns så ser det int så jävligt ut

S-klass =)
295 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
Nja nog e de väl en liter eller 2 iaf som hunnit ut före ja märkte de.. men nu står de en bytta under som den droppar iaf.. Aja blir å ta svärfars bil å fara å leta absol...

Med lem
164 Inlägg
31 december 2008
En sak som funkar bra är KATTSAND och det kan du ju shoppa var som helst ..!  jag har gjort det ett par ggr när det blivit panik ..  får du tag på den grovkorniga får man "trampa" den lite så att den suger upp ordentligt .

Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.

S-klass =)
295 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
Kattsand, jo de sa farsan oxå kunde funka..
Man vill ju få upp de mesta iaf så hyresvärden inte blir så grinig..
å så e de ju inte så bra för naturen heller..
Ska iaf prova ringa en bekant på jobbet som jobbar extra som brandman å fråga hur dom sanerar å vad de kan kosta..

För precis samma bil, före ja köpte den råka ut för en oljeslang som paja. å det blev ju en jävla lång rand med ojla från jobbet hem till han, och då kom brandkåren och sanera hela sträckan fram till bilen.
Och han behövde dock inte betala något, Men skulle de hända igen skulle han behövade för att han inte hade "anmält" det själv eller något sånt..

Får återkomma när jag fått nå svar av han. Så andra kan få veta oxå hur de är..

Med lem
164 Inlägg
31 december 2008
Jag hade kört med Kattsanden . du får ju skyffla upp den och sopa / gnugga in sanden ordentligt man att det funkar är helt klart

Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.

S-klass =)
295 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
Jao får bli de.. dock inte idag =/ bilen står på laddning så ja kan flytta den så ja kan börja tabort de..
å så blåser de 30sekund meter nu.. å ska på bröllop snart.. får ta tag i de imorgon..

Sök