3260
Sök

Behöver hjälp med kablarna till slutsteget

48 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Tjena! Jag ska dra kablar till slutsteg och har hört att man ska dra signalkablarna och strömkabeln på vardera sida om bilen. Mitt batteri sitter under högra baksätet i min bmw e34 -95 touring. Jag vill dra kablarna såhär om det inte orsakar störningar och jag undrar om någon med god erfarenhet kan avgöra om de går, eller om någon har andra bättre förslag. kablarna kommer aldrig korsa varandra men dom kommer vara kanske 40 cm från varann på något ställe. jag har en bild som visar hur jag hade tänkt det:)

Om något annat ser tokigt ut så anmärk på det;)

tack på förhand!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/104784/536807_hlnxn0.jpg
Det här är som sagt min bmw e34 -95 touring, och slutsteget hade jag tänkt placera i skuffen bredvid baslådan. Som du ser har jag tänkt dra remotekabeln parallellt med signalkabeln men jag antar att det är okej. Remotekabeln säger väl bara åt steget att starta så det stör väl inte signalkablarna något:P

311 Inlägg
6 januari 2009
ja gör sådär du..smile blir bra!

Pv med preppad b20..

807 Inlägg
6 januari 2009
varför drar du inte lågnivån på vänstra sidan?

I'd rather die like a man, than live like a coward

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
6 januari 2009
I kompisens BMV 750 fick jag dra lignivån precis till vänster om kardantunneln och högtalarkablarna fram ungefär mitt under mattan.
Då jag drog dem till vänster plockade de upp störningar järnet.

Brottades även ett tag med vinande i vänster diskant tills jag flyttade filtret och satte det i brädan istället för nere vid kicken....dåkom kabeln fri från den mattan som gav uoohovtill störningen.

Enda erfarenhet jag har av BMW och jag vet inte om kabelvägarna skiljer dessa modeller åt....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 534 Inlägg
6 januari 2009
lättare och dra lågnivån på vänstersidan
det har iaf jag gjort

2 024 Inlägg
6 januari 2009
På höger sidan går väl kablarna från batteriet fram till startmotor och allt annat i motorrummet om jag inte minns fel, så kolla det först och dra nån annanstans annars. Det stället med minst orginalkablar brukar vara utmed kardantunneln.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

Sök