3324
Sök

film: Vankelbil blåser intercoolerrör & kör ändå 7,90

KHRacing
16 november 2008
Trådstartare
http://nl.youtube.com/watch?v=pQcMlJmz2 … re=related

funderar på att byta till vankelmotor i evon :-)

Art Director
75 Inlägg
16 november 2008
Helt jävla galen motor fan tongue du hade blivit döv av den om du skulle haft den i evon och driftat big_smile

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
16 november 2008
EIGHTYFO skrev:
Helt jävla galen motor fan tongue du hade blivit döv av den om du skulle haft den i evon och driftat big_smile

Den skulle inte hålla i längden, och då har du slängt en halv mille värt i motor i sjön. tongue

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

354 Inlägg
16 november 2008
sheeit! smile

510 Inlägg
17 november 2008
Någon invigd som kan berätta hur många hästar som krävs för att köra en 8a på strippen? Är det runt 1000 HK eller? Är ganska fett att få ut den effekten ur den motorn i vilket fall smile Om det är orginal 1.3 liters motor menar jag. Han kan ju lyft i en med fler skivor eller helt annan motor smile (Såg filmen utan ljud så hörde inte)

Fet film i vilket fall smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
17 november 2008
Algeroth skrev:
Någon invigd som kan berätta hur många hästar som krävs för att köra en 8a på strippen? Är det runt 1000 HK eller? Är ganska fett att få ut den effekten ur den motorn i vilket fall smile Om det är orginal 1.3 liters motor menar jag. Han kan ju lyft i en med fler skivor eller helt annan motor smile (Såg filmen utan ljud så hörde inte)

brorsans trans am gick låga 8or med 1200hk smile

615 Inlägg
17 november 2008
Algeroth skrev:

Lite svårt att säga rätt upp och ned, man måste nämligen räkna in vikten på fordonet också.

http://www.iol.ie/~jordane/motorsport/general/horse.htm
Här kan du räkna ut hur många hk din bil behöver för att klara en 8a på strippen.
Jag räknade ut att jag och min 740 behöver ca 1633.98hk på svänghjulet för att klara en ren 8.0a.

Ta din bils vikt + din vikt och multiplicera med 2.2 så får du vilket värde du ska stoppa in i "Vehicle Weight With Driver"
Senast redigerat av Fizzer (17 november 2008)

Let's stance!

354 Inlägg
17 november 2008
fizzer. bra uträkning smile

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
17 november 2008
jag fick inte upp nån siffra!!!

on topic: vilket j*vla monster!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
17 november 2008
Fizzer skrev:
Algeroth skrev:

Lite svårt att säga rätt upp och ned, man måste nämligen räkna in vikten på fordonet också.

Här kan du räkna ut hur många hk din bil behöver för att klara en 8a på strippen.
Jag räknade ut att jag och min 740 behöver ca 1633.98hk på svänghjulet för att klara en ren 8.0a.

Ta din bils vikt + din vikt och multiplicera med 2.2 så får du vilket värde du ska stoppa in i "Vehicle Weight With Driver"

Haha min 9-5:a skulle behöva runt 1900 häst på svänghjulet (1463 på hjulen) bara för att ta en åtta tongue

Då är det 1610kg + "lilla" mig inräknat på vikten ^^;

Använde google för att konvertera vikten till pounds, skriv bara "xxxx kilograms in pounds" i sökfältet och tafsa på enter så får ni fram vikten.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
17 november 2008
Ablazed skrev:

Stäng av popup-blocker wink

Skulle faktiskt inte vilja ha en sån bil, fan vad jobbigt det skulle vara att köra till jobbet varje dag med en sån.

Fast iofs så blir jag ju arbetslös två dar innan julafton så problemet skulle ju inte bli långvarigt iaf roll

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

615 Inlägg
17 november 2008
TBOC_Razor skrev:
Ablazed skrev:

Stäng av popup-blocker wink

Skulle faktiskt inte vilja ha en sån bil, fan vad jobbigt det skulle vara att köra till jobbet varje dag med en sån.

Fast iofs så blir jag ju arbetslös två dar innan julafton så problemet skulle ju inte bli långvarigt iaf roll

hhaha, "aaallways look on the briiight siiide of life *vissel*"

Let's stance!

482 Inlägg
2 januari 2009
Algeroth skrev:

Nope det är inte en original 13b... Det är en 20b (2 liter) wink

Jodå... Så är det serru!

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
2 januari 2009
Som någon skrev på Youtubekommentarerna:

Eargasm

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
2 januari 2009
KHRacing skrev:
http://nl.youtube.com/watch?v=pQcMlJmz2Zs&feature=related

funderar på att byta till vankelmotor i evon :-)

Du får ju mina hejarop isf

ps Wankel tongue

1 814 Inlägg
2 januari 2009
ja wankel motorer är ju pigga men verkligen inte passande som driftingbilar, iallfall som jag ser det.

Men det hade varit kul o se smile

24 Inlägg
4 januari 2009
Rotary engines is the shit, därmed basta:D

Doe´s my rice taste funny?

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
5 januari 2009
Det är väl inga fel å drifta med wankel. fint som snus smile

8-)

872 Inlägg
10 januari 2009
Fizzer skrev:
Algeroth skrev:

kollade om det stämde och mycket ricktigt. skrev in tider och vigt från en crx som polaren byggde, och det stämde fan exakt

och för att göra kvartsmilen på 1 sek så behöver jag 508740.52 HP i aygon
Senast redigerat av 998cc (10 januari 2009)

If its too loud you are too old!

Sök