3448
Sök

Tips om däck med bra grepp

27 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Tjabba!!

Nu var det dags att köpa nya däck te bilen pga hyfsat dåliga däck!! lol se Bild<----, någon som kan ge tips om ett däck med bra bett i. Har funderat på GoodYear Eagle F1!???

strl på däcken ska vara 215/40-17

Ha det kalas Mvh Mackan P
Senast redigerat av Clio_Sport (9 januari 2009)

trevligt :D

337 Inlägg
10 januari 2009
beror liksom på hur du kör? eagle f1 är ju bra grepp i men slits lite fortare eftersom det är mjukare gummi. jag har hankook sp1 evo och är riktigt nöjd. dock vill du ha max grepp så ska du ju ha toyo r888. men till din clio skulle jag typ köra med hankook ventus sport k104/105.. bra pris samt bra däck till bruksbil.. men däckfrågan är alltid smaksak.. finns ju tusentals olika och ingen har väl provat alla..

p.s gör en hjulinställning efter du bytt däck eftersom dina däck inte är jämnt slitna.

2 230 Inlägg
10 januari 2009
jag kör med hankook ventus:) å tycker dom bettar på jävligt bra, sen slits dom inte direkt mycket heller. har kört hårt en hel sommar å bra mönster kvar än:)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

1 562 Inlägg
10 januari 2009
good years lågpris däck sawa lär vara hyffsat.

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
10 januari 2009
Är ett riktigt bra grepp i Eagle F1:orna. Kör med dom på min 240.
Både när det är torrt och vått väglag så greppat dom riktigt bra smile

Allt för den där jävla hatten!

534 Inlägg
12 januari 2009
cooper däck ä de bra eller dåliga däck ? har ett par liggandes kanse värt att sätta på bilen dubbade vinter däck ^^, eller ä pirellis däck bätre ? har båda ligandes så ^^,

KHRacing
12 januari 2009
TOYO T1-R rekommenerar jag skarkpt, har både kört bana & drifting med dessa under -08
& de är rent sagt bra grejjer.

27 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
Tackar tackar för alla tips!! big_smile

364 Inlägg
12 januari 2009
Sport contact 2 lr 3 hade 2:an på min type-r släppte aldrig  en kurva, däremot gick bilen upp på 2 hjul en snabbis

huh?
10 427 Inlägg
12 januari 2009
Här har du en länk till AutoMotor&Sports 235/55 17" Y/W-test från förra våren.

http://www.automotorsport.se/biltester/ … 080705.pdf

Alla superprestanda däck är väl inte direkt med, men kul att kika lite testresultat iaf.

Kan söka på däckrecensioner från amerikanska TireRack här:
http://www.tirerack.com/tires/tests/testSearch.jsp

Eller glutta på diverse konsumentomdömen här på däck:
http://www.dacktest.com/

99 Inlägg
13 januari 2009
Clio_Sport skrev:
Tjabba!!

Nu var det dags att köpa nya däck te bilen pga hyfsat dåliga däck!! lol se Bild<----, någon som kan ge tips om ett däck med bra bett i. Har funderat på GoodYear Eagle F1!???

Michelin Pilot Sport 2, Continental sportcontact 2 eller 3 men framförallt BFGoodrich gForce Profiler 2 !

Mvh
Hegefors

337 Inlägg
13 januari 2009
Hegefors skrev:
Clio_Sport skrev:
Tjabba!!

Michelin Pilot Sport 2, Continental sportcontact 2 eller 3 men framförallt BFGoodrich gForce Profiler 2 !

Mvh
Hegefors

Michelin Pilot Sport 2 finns ju dessvärre inte i den dimensionen sad annars hade detta absolut varit att rekomendera smile
Med Michelin Pilot Exalto skär du kurvorna så det räcker! smile
Ska du ha riktigt bra grepp är det R-däck som gäller. Dock är inte detta att tänka på att ta ut när det regnar wink

337 Inlägg
13 januari 2009
Mitsuhini skrev:
p.s gör en hjulinställning efter du bytt däck eftersom dina däck inte är jämnt slitna.

Så himla snett sliter den inte. Å med tanke på att den är sänkt är det nog inte jätte mkt man kan göra åt detta. Man kanske skulle kunna fina till det lite smile

27 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
skulle tro att det blir Toyo PROXES T1-R,
Senast redigerat av Clio_Sport (14 januari 2009)

12 086 Inlägg
14 januari 2009
Ja grepp o grepp, finns ju gatlaliga "slicks" tongue Men R-däck finns de ju flera olika sorter. R888, Parada, Potenza

961 Inlägg
Livsnjutare
207 Inlägg
15 januari 2009
jag jobbar själv på en däckverkstad och om jag kan rekomendera ett greppdäck som rullar mil så är de defenitivt toyo t1r som du ska köra med. Här nere i skåne så har vi lagt dom på ambulansbilarna samt följebilarna på knutstorps motorstadium. Kör även själv med dom och dom funkar utmärkt. du kommer inte bli besviken !
m.v.h erichson smile

Neerd
1 596 Inlägg
15 januari 2009
erichson skrev:
jag jobbar själv på en däckverkstad och om jag kan rekomendera ett greppdäck som rullar mil så är de defenitivt toyo t1r som du ska köra med. Här nere i skåne så har vi lagt dom på ambulansbilarna samt följebilarna på knutstorps motorstadium. Kör även själv med dom och dom funkar utmärkt. du kommer inte bli besviken !
m.v.h erichson smile

pris på dem?

för 4 st

225 35 17"

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Sök