3500
Sök

Problem med fjädring

31 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
Hallå,

Har nu under en längre tid haft problem med min fjädring fram. Bilen i fråga är en Mercedes 200E från 1990. Karossen är alltså en W124.

Saken är den att när jag svänger och det kommer en ojämnhet så skrapar mitt ena framdäck i skärmen. Förrutom att skärmen är ny och blir tillbucklad mer för varje gång så är ljudet fruktansvärt irriterande.... Händer ibland också på motorvägen.

Jag har kollat att jag satt skärmen rätt. Avstånd mellan däck och skärm är detsamma som på andra sidan bilen. Min första tanke var fjädrarna så dom har jag också bytt. Dessutom har jag största möjliga distans mellan fjädrarna och bilen. Jag har jämfört mina däck och fälgar och har samma dimension som en annan kille med en 200 som inte skrapar i skärmen, trots att hans är lägre. Har inte någon form av sänkning på bilen.

Jag har funderat på om det skulle kunna vara stötdämparna. Men efter att frågat runt så har jag fått reda på att stötdämparna inte borde påverka det. Dessutom kostar framdämpare mumma så jag vill inte köpa ett par för att prova om det är där felet sitter.

Någon som har några idéer? Tacksam för hjälp.

460 Inlägg
15 januari 2009
är bilen gungig fram. kan vara så att stötdämparna är dåliga och därför fjädrar bilen ner för mycket.

Sök