Förmodligen är det så att din nya "dumpventil" släpper ut luften för långsamt, vilket gör att styrdonet känner av genom tryckgivarna att trycket står kvar för länge, och då sätter den Felkod Avlastningsventil Felaktig Funktion, och motorlampan tänds. Ibland släcks motorlampan igen om man använder högerdojjan regält, så att avlastningsventilen inte tvekar.
Jag föreslår att du byter tillbaka till orginal, dessa pallar MYCKET effekt, och ger dessutom det där bling bling ljudet, om du har öppet luftfilter. Hoppas bara du köpt ett dyrt fint torrfilter, annars kan du räkna med en luftemassemätare om ett halv år också.
Av egen erfarenhet så fungerar inte 2-kolvs (dubbelkolvs) avlastningsventiler på Saabar med T7 systemet, då dessa är alldeles för långsamma.
Det som fungerar är enkolvs, återcirkulerande avlastningsventiler, går även att sätta öppen men då krävs större ingrepp på tryckrören.