3960
Sök

volvo s40 Positionsljus???

marcus1
25 januari 2009
Trådstartare
Hur får man bort positionsljusen som sitter i listen på x40 ? vill ha bort dom där orange fula glasen.....
ja har försökt att bända loss dom lite försiktigt men de slutade med att ett glas gick sönder, ^^

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
25 januari 2009
trycker dom försiktigt bakåt tror jag och drar sedan försiktigt i det hörnet du trycker

marcus1
25 januari 2009
Trådstartare
volvo_245 skrev:
trycker dom försiktigt bakåt tror jag och drar sedan försiktigt i det hörnet du trycker

okej ska testa de!

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
25 januari 2009
kolla det kan även vara att man trycker framåt jag kommer inte riktig ihåg vilket.

X40 Nordic
784 Inlägg
25 januari 2009
Du måste klicka ut dom från baksidan bara att lossa fronten och baken och plocka bort dom.

2 638 Inlägg
25 januari 2009
m_a_c skrev:
Du måste klicka ut dom från baksidan bara att lossa fronten och baken och plocka bort dom.

Verkar jobbigt att byta positionsljus på fas 1 isåfall.

På fas 2 så ska man bända försiktigt utåt på den sidan som är mest rund. På bilden den vänsta sidan.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58914/543790_d25tue.jpg

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
25 januari 2009
det är samma princip men på fas 2 är det lösa lampor på fas 1 är det dioder så man får byta hela lampan.

Sir Real
390 Inlägg
25 januari 2009
beror väl på om det är fas 1 eller 2 men på fas2 är det bara att dra dom bakåt och lyfta ur dom.

marcus1
25 januari 2009
Trådstartare
m_a_c skrev:

Bara ? hur får jag dit dom nya sen ? trycker man in dom utifrån ?

marcus1
25 januari 2009
Trådstartare
PushedRay skrev:
beror väl på om det är fas 1 eller 2 men på fas2 är det bara att dra dom bakåt och lyfta ur dom.

Fas 1 är de, dom går inte att trycka in sålänge man inte får ta i som fan för att de ska gå

marcus1
25 januari 2009
Trådstartare
har fått bort dom nu, de va bara att tryck in och framåt som nån skrev innan, men nu har de uppstått ett nytt "problem" hur får jag dit mina nya ? dom som satt nu satt typ limmade med nånting för de blev kvar lite oranga rester, ska jag limma fast dom nya ? finns de nått specielt limm?

22 Inlägg
26 januari 2009
e väl bara att trycka dit de nya
Senast redigerat av Dea_vr6 (26 januari 2009)

marcus1
26 januari 2009
Trådstartare
Dea_vr6 skrev:
e väl bara att trycka dit de nya

trodde också de, men de sitter ju kvar gamla rester från dom förra? är de inget lim eller nått sånt?
försökt trycka dit den gamla igen för att testa, men de fastnar inte = /

RS Driver
11 Inlägg
26 januari 2009
det ska inte vara några rester kvar, då får du pilla bort det. ska bara vara ett hål kvar som kablarna hänger ut genom. dom nya fastnar hur lätt som helst om det inte är fel på dom... de så kallade clipsen som ska göra att de sitter fast kanske har blivit lite böjda och det därför inte spänner tillräckligt... bara en tanke...mina va hur lätta som helst att få dit iaf:) hoppas att du löser det då det blir grymt stor skillnad mot dom orangea fula:P

332 Inlägg
26 januari 2009
volvo_245 skrev:
det är samma princip men på fas 2 är det lösa lampor på fas 1 är det dioder så man får byta hela lampan.

Det är väl inte alls dioder i V40??

marcus1
26 januari 2009
Trådstartare
PEjjE_ skrev:
det ska inte vara några rester kvar, då får du pilla bort det. ska bara vara ett hål kvar som kablarna hänger ut genom. dom nya fastnar hur lätt som helst om det inte är fel på dom... de så kallade clipsen som ska göra att de sitter fast kanske har blivit lite böjda och det därför inte spänner tillräckligt... bara en tanke...mina va hur lätta som helst att få dit iaf:) hoppas att du löser det då det blir grymt stor skillnad mot dom orangea fula:P

jahaaa, de är inte bara glaset man ska ha bort utan hela skiten om man säger, den där "krombaljan" och lampan också ? men de sitter fast rätt bra = / fick bara bort glaset..... kanske måste in bakvägen då som nån skrev innan ? men man ska väl inte behöva ta bort bakänden på bilen för o byta en lampa :S

RS Driver
11 Inlägg
26 januari 2009
s40macke skrev:
PEjjE_ skrev:

jahaaa, de är inte bara glaset man ska ha bort utan hela skiten om man säger, den där "krombaljan" och lampan också ? men de sitter fast rätt bra = / fick bara bort glaset..... kanske måste in bakvägen då som nån skrev innan ? men man ska väl inte behöva ta bort bakänden på bilen för o byta en lampa :S

ja just precis, allt ska bort. om du har tillgång till en "Heynes" bilreparationsbok så står det ganska utförligt med bilder också hur man egentligen ska göra. minns inte riktigt om det räckte med att lossa på plasten i hjulhuset eller hur det nu va, men jag lyckades bända loss de gamla utifrån då de ändå inte skulle sparas så då gjorde det ingenting att de sprack i bitar heller:) lycka till med ditt projekt! mvh Erik

marcus1
26 januari 2009
Trådstartare
PEjjE_ skrev:
s40macke skrev:
PEjjE_ skrev:

ja just precis, allt ska bort. om du har tillgång till en "Heynes" bilreparationsbok så står det ganska utförligt med bilder också hur man egentligen ska göra. minns inte riktigt om det räckte med att lossa på plasten i hjulhuset eller hur det nu va, men jag lyckades bända loss de gamla utifrån då de ändå inte skulle sparas så då gjorde det ingenting att de sprack i bitar heller:) lycka till med ditt projekt! mvh Erik

okej tack så mycket för hjälpen! smile

Sök