Vänta tills fjädrarna har sjunkit ihop, om du inte redan gjort det. Det tar ett tag innan dom är "inkörda"
"Att en fjäder "sätter sig" efter ett tag, det har jag hört många gånger, problemet är att om en fjäder "sätter sig" då är det fel på fjäderns härdning, fjädern kommer troligen att fortsätta att "sätta sig" tills dess att fjäderringarna ligger helt hoppressade. Du kan få en liten justering på nivån efter ett par kilometers körning på grund av att fjädern då kryper ner i fjäderskålen och hamnar rätt, det kan göra kanske 5mm på nivån. H&R sänkningssatser är producerade för att hålla den nivån på bilen som Du får när satsen är monterad och fjäderns hela livslängd."
Vänta tills fjädrarna har sjunkit ihop, om du inte redan gjort det. Det tar ett tag innan dom är "inkörda"
"Att en fjäder "sätter sig" efter ett tag, det har jag hört många gånger, problemet är att om en fjäder "sätter sig" då är det fel på fjäderns härdning, fjädern kommer troligen att fortsätta att "sätta sig" tills dess att fjäderringarna ligger helt hoppressade. Du kan få en liten justering på nivån efter ett par kilometers körning på grund av att fjädern då kryper ner i fjäderskålen och hamnar rätt, det kan göra kanske 5mm på nivån. H&R sänkningssatser är producerade för att hålla den nivån på bilen som Du får när satsen är monterad och fjäderns hela livslängd."
Så står det på hemsidan.
Alla fjädrar ligger rätt i skålarna...
Kändes likadant när jag monterat min sats från GE motorsport, men efter att ha kört ett varv där jag svängt tvärt ett par gånger med bilen så vart det bättre. De har inte sjunkit ner något mer efter det. Men så här i efterhand hade jag satsat på coilcovers istället, för att få ner bilen lite till
så kör ett par varv med bilen, om du inte redan gjort det.
// victor
Mitt nya projekt, Brother Edition "Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)