3442
Sök

rs2 lader bare 1 bar

7 Inlägg
29 maj 2005
Trådstartare
min rs2 har plutselig begynt og lade bare 1 bar. bilen går som den skal men den lader kun 1bar. har sjekket bypassventilen,selenoid ventilen(magnetventilen), trykktestet slanger, bruker ikke olje og ingen slark i turbo. bilen har mtm chip som har ladet 1,7bar. noen med andre ideer? hva kan være galt

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
30 maj 2005
igensatt luftburk?
kan sitta löv och annan skit ivägen, kollat det?

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

7 Inlägg
30 maj 2005
Trådstartare
det er nytt luftfilter så det er ikke det. andre forslag?

342 Inlägg
30 maj 2005
Tror knappast luftburken sätts igen bara sådär.. och för att man ska tappa 7 hekto krävs rätt mycket.

Det är inget hål i membranet i wastegaten? Det är ju ganska lätt att kolla!

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

cossie jens
127 Inlägg
31 maj 2005
hade själv samma problem packningen till insuget gick på min bil förlorade 1 kg på det kolla det eller om du har någon läcka i något rör eller slang... mvh jens....

7 Inlägg
31 maj 2005
Trådstartare
ingen hull imembranen den er testet. tenkte jeg skulle ut og trykkteste trykksiden nå så får vi se om det er noe der

17 Inlägg
1 juni 2005
Låter som cossie84 säger, svik på sugsidan. Jag antar att du testat det, med att ha bilen på tomgång och sprutat startgas mot foten och alla vakumslangar. Glöm inte vakumet till bomservon, den missas ofta. Fast det är den mest upenbara. Annars har du leck i avgassidan, tappar mycket där. Kollat oljetrycket till turbon?

Sök