3410
Sök

Hydralisk lyftning av bakluckan?!

494 Inlägg
31 maj 2005
Trådstartare
Hej

är de någon som har funderat eller sett någon bil som har någon form av lyft annordning av baklukan  med hjälp av hydralik eller pneumatik.
såg någon opel reklam där bakluckan öppnades hela vägen upp från nyckeln. vore lite fräckt att ha någon knapp att öppna den med.

någon som vet till någon bra affär som säljer hydral delar och vad tror ni om ideen..

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

13 Inlägg
31 maj 2005
Hårda gasfjädrar och låsmekanism som styrs av en solenoid/centrallåsmotor är ett förslag.
Senast redigerat av dunkl (31 maj 2005)

494 Inlägg
31 maj 2005
Trådstartare
ja jag funderade också på de de vore jävligt enkelt o göra så lås mekanismen är ju redan där har ju en saab så öppnas lätt från cupen. men man skulle ju igentligen villja stänga också och då blir de svårt.big_smile

12 086 Inlägg
1 juni 2005
Ja, nöjer du dig med öppning så är gasdämpare skitbra. Billigt och lätt. Ska du dra in pneumatik så snackar vi ju om pumpar o tankar o helvete.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
1 juni 2005
det blir ju ett måste om han ska kunna stäönga den med enbart nyckeln eller kanske öppna den halvägs..

494 Inlägg
1 juni 2005
Trådstartare
jo jag misstänkte att de skulle bli jobbigt.
men men får fundera lite de vore så jävla nice att bara kunna öppna upp och sen stäng och alldrig behöva gå ur bilen. de blir lite show klass på de hela då.
men blir de för bökigt får man ju nöja sig med att öppna innifrån.

Sök