3040
Sök

Vilken färg passar bäst på min instrument panel? Saab 9-5

692 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
Då jag verkligen avskyr träpanel så vill jag lacka panelen någon annan färg,
blank-svart?
matt-svart?
silver?
samma färg som bilen dvs mörk grön? Svårt att veta vad som passar in då inredningen är svart, grå och beige.

Vad tror ni skulle passa bäst? Kanske någon annan färg?

https://www1.garaget.org/archive/5/4576/97835/large_97835-929111.jpg

/Marcus
Senast redigerat av Smoke (11 juli 2008)

Tyskstuk.se
630 Inlägg
11 juli 2008
Kan du inte fixa alu-panelen från skroten eller nått? den finns ju orginal och jag tycker den är ganska trevlig.. ren o fint! annares tycker jag nog du ska försöka få det att se orginal ut.. dvs svart smile

Photoshoppande tant
343 Inlägg
11 juli 2008
Gubben gjorde så oxå han har träpanel och lackade den silver bara vart inte så tokigt alls
http://i180.photobucket.com/albums/x106 … abinne.jpg

Bättre med blyfot och lustgas än simfot och syrgas :-P

31 Inlägg
11 juli 2008
Med tanke på de stora svarta rutorna/fälten (runt stereo å ac) så hade jag inte gått på ljust(silver)... svart eller mörkt grått... ska du lacka själv eller lämna bort?

man kan ju få fina diskreta mönstringar... kolla tex www.scandepro.com en sidenmatt svart eller något som liknar en svarteloxerad borstad alu (mums)

på egen hand är det svårt att göra något matt som inte blir ömtåligt/fult fort ... blir det i garaget hade jag nog gått på typ NCS-8000N och halvmatt klarlack.

Jag är inte supererfaren på att lacka saker i bilar, men det skrivs en del om att det är värt pengarna att satsa på bra kvalitet på lacken... dvs. undvika biltemas 39:- burkar och liknande

247 Inlägg
11 juli 2008
Finns satser med kolfiber (äkta vet jag inte om det är) men det skulle nog harmonera bra med övriga inredningen.

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se

692 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
Zairon skrev:
Kan du inte fixa alu-panelen från skroten eller nått? den finns ju orginal och jag tycker den är ganska trevlig.. ren o fint! annares tycker jag nog du ska försöka få det att se orginal ut.. dvs svart smile

Jo det har jag funderat på, men mend tanke på att det är beige inredning så är jag osäker på om verkligen alu-panel / silver skulle passa så brae

692 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
audiandy skrev:
Med tanke på de stora svarta rutorna/fälten (runt stereo å ac) så hade jag inte gått på ljust(silver)... svart eller mörkt grått... ska du lacka själv eller lämna bort?

man kan ju få fina diskreta mönstringar... kolla tex www.scandepro.com en sidenmatt svart eller något som liknar en svarteloxerad borstad alu (mums)

på egen hand är det svårt att göra något matt som inte blir ömtåligt/fult fort ... blir det i garaget hade jag nog gått på typ NCS-8000N och halvmatt klarlack.

Jag är inte supererfaren på att lacka saker i bilar, men det skrivs en del om att det är värt pengarna att satsa på bra kvalitet på lacken... dvs. undvika biltemas 39:- burkar och liknande

Jag lackar ingenting själv längre, lämnar bara bort.

Det kommer lite andra detaljer på utsidan som ska vara mattsvart, därför jag tänkte att mattsvart inne kanske skulle passa bra också.

Snuffe
4 Inlägg
18 februari 2009
Jag har tänkt att göra samma sak, har också beige inredning, jag tror att jag kommer satsa på svart jag

me

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
18 februari 2009
Kolla in instrumentpanelen i min bil wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

OEM <3
6 957 Inlägg
18 februari 2009
Köp annars "kolfiberark" och klistra på? Finns mkt annat oxå: http://ride-on.jetshop.se/

Kolla med www.sdcc.se om dom har ngn Salomon originalpanel liggandes?

Ska du lacka vore en mörkare grå snyggt, typ antracitgrå då bilen är lite mörk..

OEM <3

Sök