3859
Sök

Vit lackfärg från Biltema?

Jeep Tom
276 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Jag har köpte en bil, som tydligen är lackad med "biltemas vita färg" enligt tidigare ägaren, dock verkade han inte ha en aning precis vilken färg det var..

Den är faktiskt bra lackad, så det kan knappast vara målad med sprayburkar... Alltså har någon tidigare ägare köpt vit färg på burk och sedan lackat riktigt med lackspruta.

Men vilken fäg kan detta vara? Så vitt jag vet har väl Biltema nästan bara spray-burkar?hmm

Skulle ha varit nice att vetat vilken färg det kan vara, skall nämligen lacka om lite på bilen, och jag orka inte lacka om hela skiten så:(

Så om någon har tips, är ni välkommen att dela med er smile

Sorry för dålig bild, är annonsbilden så
http://195.149.144.149/images/49/4934978068.jpg
Senast redigerat av jeep_tom (19 februari 2009)

Feeling free to do my own thing

156 Inlägg
19 februari 2009
snygg, biltema har inte billack på burk vad jag vet, bara sprayburk, kan ju va nån annan typ av metalfärg kanske som de har

12 086 Inlägg
19 februari 2009
De måste va deras båtfärg isf, den är helt ok. Lite dålig ytfinish bara men helt ok.

Aktad Medlem
301 Inlägg
19 februari 2009
http://www.biltema.se/products/product. … mId=104650

Topcoat, 2K lack. Finns två vita.. en tokvit och en vit. Gissar att det är den benvita på din bil.

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
19 februari 2009
jeep_tom skrev:
vitt jag vet har väl Biltema nästan bara spray-burkar?hmm

Nej, sorry... Men kunde bara inte låta bli! Rubriken och den texten blev för bra för att låta bli. big_smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

16 197 Inlägg
19 februari 2009
morganevelina skrev:
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=104650

Topcoat, 2K lack. Finns två vita.. en tokvit och en vit. Gissar att det är den benvita på din bil.

topcoat e inget man vill lacka bilar me.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

77 Inlägg
19 februari 2009
är nog deras 2k topcoat ja. eller den oljebaserade.

Topcoaten har jag lackat 3 bilar med , funkar faktiskt helt okej om man späder den rätt. annars blir det lätt apelsinlack.

oljebaserade har jag också sprutat en bil med. spädde lite för mycket men annars okej, en kompis rollade sin opel med oljebaserade färgen. blev bra smile

man lever bara en gång,så se till att ha så kul som möjligt!

Jeep Tom
276 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
Hmm Ska prova att köpa en oljebaserade färgen som jag hittat att dom har. kostar bara 65kr för 0,75 liter så. Sedan kan jag provlacka lite och se om det blir samma nyans mm smile

Bör jag lägga någon speciell grund till den? eller är det lika som att lacka med en bilfärg? smile Samt vad bör jag späda den färgen med? lacknafta, Xylen?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 februari 2009
Haha den där bilen är lackad i en tvätthall på storjorden i matfors tongue

Btw, jag har lackat en del med den där färgen från biltema, blir väldigt bra resultat, lätthanterlig, dock bleks den fort och det går inte att polera den, men så länge den är vit så syns det knappt att dom är blekt smile
Senast redigerat av _Glenne_ (20 februari 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Jeep Tom
276 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
Glenne: Jasså hur vet du att den är det? Är det så att du vet vem som haft bilen tidigare och lackat den kanske? tongue

erixon89
20 februari 2009
Lackade själv min bil med bilteams lack och det va någon slags mettalfärg .

Torkade alldrig  totalt värdelös att lacka en bil med kostade 60 kr burk .

Men det såg riktigt bra ut först:)
Senast redigerat av erixon89 (20 februari 2009)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 februari 2009
jeep_tom skrev:
Glenne: Jasså hur vet du att den är det? Är det så att du vet vem som haft bilen tidigare och lackat den kanske? tongue

kan vara så tongue

Näe men du köpte den av markus va ? Är polare med killen som hade den innan honom, dom har till och med lyckats börna med den så bromsarna tog eld lol

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Jeep Tom
276 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
Haha jamendåså, det är ju sådant man vill veta innan man köper en bil och inte efter tongue Jo precis, var Markus jag köpte den av.

Men skall se om jag svänger förbi Biltema imorrn och kikar på oljefärgen där smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 februari 2009
jeep_tom skrev:
Haha jamendåså, det är ju sådant man vill veta innan man köper en bil och inte efter tongue Jo precis, var Markus jag köpte den av.

Men skall se om jag svänger förbi Biltema imorrn och kikar på oljefärgen där smile

Haha ja visst är det roligt att få veta sånt efteråt? tongue

Men ett tips, använd lacknafta och blanda ut med istället för förtunning, för använder du förtunning så är den väldigt segtorkad, och blir aldrig riktigt hård heller, färgen blir typ seg eller vad man ska säga.. Funkar MKT bättre med lacknafta till den där färgen även om det står på burkarna att man ska använda förtunning smile

Sök