2776
Sök

Skillnad mellan p88rs och p88rs II

603 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Har sökt på denna fråga men hittade inget. Så nu försöker jag här.

Är det någon större skillnade mellan pioneer p88rs och p88rs II?

16 197 Inlägg
24 februari 2009
typ ingen alls förutom att II:an e svart..hehe.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

603 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Haha det kan man ju leva med. Men är det ingen skillnad i funktioner?
Letar runt lite själv. Verkar som att den ena saknar bluetooth hmm

16 197 Inlägg
24 februari 2009
P88rs har inte blåtand iaf de vet ja för en sån har ja i min jetta.

603 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Vore ändå intressant att veta dem skillnaderna. Föresten. Är alla p88rs silvriga?

16 197 Inlägg
24 februari 2009
polomononen skrev:
Vore ändå intressant att veta dem skillnaderna. Föresten. Är alla p88rs silvriga?

p88rs är silver/grå medans II:an e svart.

603 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Okej, det där med formaten kan jag nog leva med ifall jag skaffar den gammla modellen. Annars så är det alltså ingen direkt skillnade i menyer och funktioner? Ingenting som gör att man kliar sig i huvudet efteråt och undrar varför man "snålade" och inte köpte rsII:an,
Senast redigerat av polomononen (24 februari 2009)

603 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Köp RS II:an, den är nyare.

Jo det är väl det man ska göra egentligen. Ljudbygge är inte allt för billigt och jag har trillat över den gammla modellen till ett hyfsat pris. Men man kanske skulle leta vidare hmm

1 534 Inlägg
24 februari 2009
vart hittar man dessa två? de verkar itne säljas nyare för jag hittar inte på pioneers hemsida
beggat som gäller?

603 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Iam2fast4U skrev:
vart hittar man dessa två? de verkar itne säljas nyare för jag hittar inte på pioneers hemsida
beggat som gäller?

Den gammla verkar nästan bara finnas som begagnad. Men den nya säljs lite här och var. Dock ganska dyr, men det är kanske värt det smile

1 534 Inlägg
24 februari 2009
polomononen skrev:
Iam2fast4U skrev:
beggat som gäller?

Den gammla verkar nästan bara finnas som begagnad. Men den nya säljs lite här och var. Dock ganska dyr, men det är kanske värt det smile

hittade på brl big_smile 5500kr är inte så farligt ändå dubbelt mot en "normal" stereo

603 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Nu måste jag få reda på en jätteviktig sak. Har den gammla också voltmätare?

603 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
polomononen skrev:
Nu måste jag få reda på en jätteviktig sak. Har den gammla också voltmätare?

Ja.

Då är det ju inget snack om saken, då köper jag den gammla tongue. Nä men det verkar ju inte skilja så mycket mellan dem. Även om det vore trevligare med den nya.

EDIT: Vad tycker ni är en juste begagnat pris på den gammla modellen? (Ca 1.5 år gammal)

603 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Okej? Ser man det direkt på kabeln menar du? Kortslutningen kan väl bli var som helst eller?

603 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
polomononen skrev:
Okej? Ser man det direkt på kabeln menar du? Kortslutningen kan väl bli var som helst eller?

Bränd signaljord är ingen kortslutning, det är ett avbrott herr elektriker.wink
Ta med multimetern och ohmmät mellan valfri lågnivåskärm och chassiet.
Det ska finnas kontakt mellan dessa.

Nja inte direkt elektriker (finns en viss skillnad, jag är b.la. dummare), dessutom så börjar orden bli lite suddiga nu tongue Är det vanligt på just den modellen eller är det ett mer allmänt råd?

EDIT: Du menar chassit på bilen eller? Var är det man letar avbrott? Mellan lågnivåskärm och enhet eller enhet och bil?

603 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Ska i första hand försöka få tag på en nyare modell. Får jag tacka så mycket för hjälpen

Sök