3111
Sök

Golf 4 -99

4 Inlägg
4 juni 2005
Trådstartare
Tjena har ett litet problem med min bil.För ett tag sedan när jag var ute o körde så kunde bara bilen dö när man frikopplade eller lät den stå på tomgång plus att den var svårstartad.Jag bytte en vakium slang som gick till bromsservon för den var spucken.Då försvann problemet med att den dog på tomgång o när man frikoppla.Men ett fel återstår! Och det e när man startar bilen så går den inte riktigt  på dom rätta tomgångs varven ligger typ på 600 - 700 varv sen dör den.Men om man e snabb o gasar upp den till 1000 - 1500 varv så funkar den jättebra.Och Tomgångs varven lägger sig runt 900 varv.Vad kan det vara för fel? Tacksam för svar........

29 Inlägg
4 juni 2005
Ingen golfmekaniker, men skulle gissa på att eftersom du troligen kört med vaccumläckaget ett bra tag så har bilen som man säger "anpassat" sig efter det läckaget för att försöka hålla tomgången uppe, men nu när du har fixat felet så får det helt plötsligt värden som inte alls stämmer överens med verkligheten igen.
Men ta av batterikabeln några minuter så att bilens databoxar tappar minnet om det nu fungerar på golfar.
Testa sen och se om det gör nån skillnad.
Annars vet ja inte tyvärr, detta var bara ett förslag.
Saab, Opel och Chevrolet kan jag men golf är ja helt nollad på wink

"Gottfrid" Volvo 240 GLT -89 (Långtidsprojekt som äntligen kommit halvvägs)
"Stortysken" BMW 540iM/6 nr 484/797
"Lilltysken" VW 1300 -68
"Bruno" Volvo 66 Kombi (Remjohan) -77

4 Inlägg
4 juni 2005
Trådstartare
det skall jag testa! Hoppas det e nån sån lätt grej.... Tackar så mycket!

Sök