Asch, det är la preskriberat nu ändå!! Sådant här är ju jätteintressant. Och det sprids alltid en massa rykten som man aldrig vet om dom e samma eller ej... Har oxå hört om tidiga dubbelturbosexor och att deras drivlinor inte pallade med och att det inte fanns utrymme i budget att göra den kraftigare. Det sägs även att det rullar/rullat en hel del av dessa bilar inne på Torslanda verken, alltså oreggade bilar.
Sedan har jag sett en av Volvos Design studier till Volvo 960 "fas 2" (Alltså den som kon 1995) bli mosad o klippt på en av GBG´s skrothandlar... Det var inte en kul syn!! FAN, den skulle stått på museumet!!! Synd man inte hade kameran med sig då!!
finns endast två 960 i världen från 89 tror jag det är som volvo provade fram med dubbelturbo. volvo kom då fram att det blev alldeles för mycket effekt för att ha i en vanlig personbil. men nu i efterhand vet många om att det är en väldigt rolig motor när den väl får en eller två snurror som våldför sig på motorn;)
Finns 1st 960 med T6 motor i USA. Den(dom, gjordes en i reserv men skall enligt utsago vara skrotad nu) special byggdes av Volvo till skådespelaren Paul Newman. Har för mig att det var en 965 med:)
men men onödig info kanske, men det är la sånt som e sköj å veta förstås;)
Ok så här då : Den som lägger upp konfidientiella papper från tex Volvo på forumet åker ut på tre röda. Man får beskriva dess andemening men inga kopierade dokument.
Göran Moderator
volvo960 skrev:
Asch, det är la preskriberat nu ändå!!
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Då är det nåt helt annat. Jag trodde det var frågan om företagsinterna papper.
/Göran
Dock är det ju fortfarande upphovsrättsskyddad material. Bara så ingen får några dumma idéer!
Ja tänk vad vore internet om alla hade följt lagen om upphovsrätten? Sanningen är att inte ens en enda lärare på en skola håller sig till den lagen. De brukar helt utan tillstånd kopiera i böcker för att sedan sprida materialet i klassrummet. Hur många spelade av vinylskivor till kassettband hos kompisar på 70-90talet? Men nu på senare tid börjar fler vakna men det har alltid varit exakt samma sak bara mer dolt.
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?