3414
Sök

8 x 19" fälgar med 275/35 däck?

VAG Tekniker
101 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Hur skulle detta se ut om jag nu smällde på 275/35 sulor på 8" breda fälgar?
Vet att det går och få på men hur i helsike skulle det ut?
Blir det en jädra stor bulle / ballongkant av det?

Någon som har en bild och visa? har sök runt men inte hittat mitt konkreta svar ännu.

12 086 Inlägg
11 mars 2009
Det kommer se förjävligt ut

905 Inlägg
11 mars 2009
jag håller med. . .  mycket fälg lite däck smile

371 Inlägg
11 mars 2009
haagi skrev:
jag håller med. . .  mycket fälg lite däck smile

Du menar mycket däck lite fälg ? smile

Life is a bitch, then u die

VAG Tekniker
101 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Jo tror säkert de kommer se förjävligt ut. Men jag skulle gärna vilja se HUR det set ut.

Vet att 235 / 45 passar skit fint på en 8" fälg. men skulle som sagt vilja se 275 / 35 på en 8" fälg.

Men 275 / 35 sitter väl som ett smäck på en 10" fälg?

144 Inlägg
11 mars 2009
Om du söker på "Rim Width Calculator" så kan du själv se vilka fälgabreddar som rekommenderas för olika däckbreddar/profiler. När det gäller däcksbredd/profil och fälgbredd finns viktiga skäl till varför man inte ska ha för mycket gummiöverhäng. Sidorna i däcken får jobba hårdare, flexar, när du kör vilket kan medföra överhettning i däckssidorna med den följden att däcken separerar. Inte skoj om du vill köra säkert. Förstår överhuvudtaget inte varför du skulle vilja montera ett sådant däck på en så smal fälg. Själva poängen med breda däck är ju att få bra styrrespons och grepp....

Robban

Robert

VAG Tekniker
101 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
Robban30 skrev:
Om du söker på "Rim Width Calculator" så kan du själv se vilka fälgabreddar som rekommenderas för olika däckbreddar/profiler. När det gäller däcksbredd/profil och fälgbredd finns viktiga skäl till varför man inte ska ha för mycket gummiöverhäng. Sidorna i däcken får jobba hårdare, flexar, när du kör vilket kan medföra överhettning i däckssidorna med den följden att däcken separerar. Inte skoj om du vill köra säkert. Förstår överhuvudtaget inte varför du skulle vilja montera ett sådant däck på en så smal fälg. Själva poängen med breda däck är ju att få bra styrrespons och grepp....

Robban

Jag letar inte efter någon kalkutalor. Vet redan vad som gæller dær.
Sen vet jag vilka egenskaper det skulle ge, ær væl inte bilmekaniker før ingenting. tongue
Skulle aldrig få før mig o køra sådær.

Jag vill enbart veta hur detta skulle se ut. Ingenting annat.
Så om någon snæll sjæl kunde posta en bild på hur det ser ut eller rent av hittar en bild och kan lænka mig så vore det guld vært.

Sorry før Ø & Æ. Sitter i Køpenhamn just nu roll

Sök