4002
Sök

S40N Styling :)

67 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
tja jag har lite frågor om styling schysst om ni kunde svara på dom, jag har sökt men har inte vidare kommit någonstans,

på min s40 har jag t5a märket, hur tar man bort det ? någon som vet utan att lacken skadas då?
jag har köpt en ny grill så hur byter man grill på s40 för det verkar vara en j*vla process ;P
jag vill även sänka bilen där nere då vad skulle du ungefär ligga på kanske någon som vet ?

schysstaste om man kunde få svar,  smile

627 Inlägg
10 mars 2009
Jag tog bort märkningen på min förra bil genom att dra av den helt enkelt! smile Tvättade med T-sprit efteråt. Gjorde susen på min bil iaf!

Grillfrågan vet jag inget om. En sänkningssats ligger runt 1500-2500 kr.
http://www.autosculp.se/Shop/Index.php?sArtId=FKVV015

We Ride Togheter, We Die Togheter!

67 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
aha ok..tack .. men de verkar som om man måste skruva bort en massa för att komma till grillen :S

627 Inlägg
10 mars 2009
A dagens bil går ju fan inte göra nåt på! big_smile

1 833 Inlägg
10 mars 2009
Jag "sågade" genom den dubbelhäftande tejpen med fisklina, gnuggade sedan bort limräster. Polera vaxa efter big_smile

Om du har fler frågor och funderingar får du alla svar på www.x40nordic.com

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

1 581 Inlägg
10 mars 2009
Ta bort grillen är jättelätt. Sitter i clips så det är bara att använda skruvmejsel om du inte har ett falsben.

67 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
asså jag har inte fattar bara ,, man måste öppna motorhuven right ? de ha ja gjort men de sitter massa grejer emellan ju kommer inte åt grillen ens det är det :S

67 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
jag är rätt så ny på detta det är därför jag ville ha svart på hur man tar bort grillen smile om man inte vet något ska man fråga, smile. det jag mer vill göra till min s40 det är

sänka bilen? vad kostar det allt som allt cirukis pris?
lacka lister ? cirkus pris?
tacksam för svar smile

627 Inlägg
11 mars 2009
mommo89 skrev:
jag är rätt så ny på detta det är därför jag ville ha svart på hur man tar bort grillen smile om man inte vet något ska man fråga, smile. det jag mer vill göra till min s40 det är

sänka bilen? vad kostar det allt som allt cirukis pris?
lacka lister ? cirkus pris?
tacksam för svar smile

sänkning - 1500-2500 kr allt beror på märke, sänkning etc. Googla min vän! big_smile

Skiduthyrare
17 Inlägg
11 mars 2009
På min S40 så sitter ju grillen fast med 6 skruvar/muttrar har jag för mig som du får skruva bort.
Så öppna motorhuven och kolla på baksidan av grillen om där sitter skruvar i varje kant.

Efter det så är det bara att dra ut den och ersätta med den nya. smile
Senast redigerat av HRantzow (11 mars 2009)

67 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
asså den s40 som jag har det är s40N. den är så himla konstig..ja trodde också att det var att bara ta bort den men det är de verkligen inte :S..man kommer inte ens åt grillen det är mitt problem..plocka bort en grill kan säkert alla:P men komma åt grillen är ju hu svårt som helst typ :S

67 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
helt ärligt? jag är ny i bilbranschen men ja kommer snabbt in i det..men om ja ska va ärlig så när jag öppnade motorhuven så verkade som de inte gick. finns de nån film el nått som visar hur man gör det? eller om du kanske har lust att spela in tongue från skala 1-10 så får ja -5 på detta hehe tongue

67 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
men grill har jag dock fixat på nu, nu vill jag gärna höra med er om ni vet någon firma som lackar bil listerna för ett bra pris ? i göteborg då?
och vet ni någon firma som sänker bilar för ett bra pris ? smile

Sök