2706
Sök

Vad säger försäkringarna?

1 414 Inlägg
2 juni 2005
Trådstartare
Vad får man göra med en bil utan att försäkringarna säger ifrån? Jag har hört mig för med trygghansa och där var det att så länge som bilen följer registreringsbeviset eller besiktningen så var den godkänd...

Har dock hört om folk som blivit utan försäkring vid krock när man haft för stora fälgar m.m.... sad

Någon som vet mer?

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

43 Inlägg
2 juni 2005
om du krockar med en bil som har extrautrustning som fetare kjolpaket,andra fälgar,vinge m.m..den kostnads förlusten står inte försäkringsbolaget för. såvida de inte sitter som orginal då.

1 414 Inlägg
2 juni 2005
Trådstartare
Jag känner en kille (inga namn nämnda) som krockade rejält med sin bil, han hade byggt om den ganska grovt med mycket delar som inte var original, tex trimchip... försäkringsbolaget betalde inte ett öre på grund av detta... han var en lång tid i sjukhus som han fick betala själv...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

draminbil.nu
1 382 Inlägg
2 juni 2005
kan nog vara så att trimm inte godkänns för det gör ju ilen olaglig.. men kjolar och grejer som är lagliga borde dom ju inte klaga på kan man ju tycka..

97 Inlägg
3 juni 2005
när de lagade min bil satt de på nya spoilers och så.. och det är eftermarknadsprylar..

vissa är nöjda med lite effekt!
Vissa är inte nöjda med mycket effekt!

46 Inlägg
3 juni 2005
FilipD skrev:
när de lagade min bil satt de på nya spoilers och så.. och det är eftermarknadsprylar..

Vart väl knappast "nya" prylar eller?

Vart påkörd med A4:an, knäckte kofångaren för mig.

Verkstaden värmeriktade den och lacka om den. Förmodligen det dom brukar göra på de flesta bilar så tillvida det inte bara blir smulor kvar.

5 Inlägg
4 juni 2005
men om man tar sig tid o åka till förskrings bolaget o vissar vad man har stylat med så kan man ändra sin försökring så att det gäller om man smäller

12 086 Inlägg
4 juni 2005
Många försäkringsbolag ersätter visst stylingprylar. Om man har dokumenterat grejorna med bilder och pris/kvitton och även hört med försäkringsbolaget att det är grönt så ersätter dom.

Men du kan kanske inte komma o säga när den är krockad att du hade stylinggrejor för 100 lax utan kvitton o tro att du ska få något för det

97 Inlägg
6 juni 2005
jag hade inte dockumenterart något.. de såg att halva spoilern var bort och att sidokjolen var trasig så de satte dit nya grejor..

vissa är nöjda med lite effekt!
Vissa är inte nöjda med mycket effekt!

12 086 Inlägg
7 juni 2005
Ok.. ja, vissa är ju väldigt generösa. Men har man dokumenterat så är det ju en säkerthet.

Sök