3393
Sök

Dräneringshål

10 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
Vart på en audi a4 99 finns det dräneringshål som kan vara igentäppta och vara orsaken till att det har läckt in vatten i bilen?

Beyond Godlike
146 Inlägg
5 mars 2007
Vart läcker det in vatten? Du får nog vara lite mer utförlig ifall jag ska kunna hjälpa dig

Dom säger det!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
5 mars 2007
Hej, med 99% säkerhet så har det satt igen sig under batteriet för det sitter väl fram under torkarna typ? Är det problemet så rekommenderas det att ta ut stolen och lyfta på mattan för det brukar bara var guldfisken som fattas för att ha akvarie i bilen...
Senast redigerat av bumpe (5 mars 2007)

10 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
bumpe skrev:
Hej, med 99% säkerhet så har det satt igen sig under batteriet för det sitter väl fram under torkarna typ? Är det problemet så rekommenderas det att ta ut stolen och lyfta på mattan för det brukar bara var guldfisken som fattas för att ha akvarie i bilen...

aa batteriet sitter under torkarna. Hur får jag rent det på bästa sätt? Ska jag ta lyfttrycket eller så?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
5 mars 2007
Japp, dock krävs det ett långt (läs 50 cm) blåsmunstyck som får "riktas" lite så det går att få ner, vet inte hur din bli gör om man kopplar bort batteriet men det blir smidigare så iaf...

10 Inlägg
6 mars 2007
Trådstartare
bumpe skrev:
Japp, dock krävs det ett långt (läs 50 cm) blåsmunstyck som får "riktas" lite så det går att få ner, vet inte hur din bli gör om man kopplar bort batteriet men det blir smidigare så iaf...

men är det bara att blåsa på eller måste jag öppna upp någon annan stans så att skiten kan komma ut. Jag vill inte trycka ned det ännu längre ned! Har du något tips för hur jag ska få mattan torr sen? Den är riktigt blöt under och väldigt svår att få ut då den typ är formgjuten å sitter fast rätt ordentligt.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
12 mars 2007
Hej, nej det är bara o blåsa på

Du måste lyfta på klädseln, är massor med vatten under, när du gjort det får du se till o få bort vattnet där nere och en en kupefläckt för att torka...

48 Inlägg
19 mars 2009
Tjena!

Kämpat med detta problemet i min A4 -98 (blött på vänster fram- och bakgolv) ett tag nu och tror att jag tillslut löst det...

Hittade instruktioner till åtgärd på NordicAudi = Lossade batteriet samt plattan det står på och plockade bort gummipluggen och gjorde rent la dessutom en silikonremsa under burken till kupéfiltret.... hjälpte inte ett piss!

Hittade denna tråden och gjorde som bumpe skrev = Körde i tryckluft i dräneringshålet men det kom inte ut någon skit. Tänkte att jag testar att hälla vatten vid området för att eventuellt utesluta den delen av bilen och inrikta mig på hjulhuset.

Då som först upptäckte jag läckaget. På min modell så löper vajern till huvlåset från kupen till motorutrymmet på höger sida (framifrån sett). Vid skiljeväggen sitter det en gummitätning som har spår för att täta på båda sidorna, denna hade tryckts ner, knappt synbart men fullt tillräckligt för att ta in vatten. La den på plats och la på en silikonremsa.

Nu återstår det bara att se om det hjälpte, om inte lämnar jag in den på verkstad för felsökning.

Tack till bumpe för tipsen!

EDIT:

Haha, såg precis datumet på senaste inlägget före mitt... Bara att hoppas att du lyckats lösa problemet, du har ju haft mer än 2 år på dig innan jag kom med mitt tips lol !
Senast redigerat av Jimz_81 (19 mars 2009)

Life suck´s, and then you die!

Sök