Drönirettab skrev:
Det verkar som att generatorn laddar mycket bra, helt klart.
Dagens "öppna" batterier brukar ändå fungera bra när det gäller vattenförbrukningen, de flesta har benämningen "underhållsfritt" och då ska det inte behövas fyllas på destillerat vatten under normala förhållanden. Man kan iof fråga sig vad tillverkarna menar med normala förhållanden men jag tror ändå att ett modernt öppet "underhållsfritt" batteri behöver minimalt underhåll om man inte laddar batteriet 1 gång i veckan med en enkel laddare som inte har underhållsladdning utan laddar med 17-18V.
Kul att du hittade felet iaf.
Hej.
Har bytt basar från 2st Magnat XTC till 2st Cerwin vega HED 12.2 som har gett mig lite problem.
Under den senare tiden har ja bytt från.
Varta 62Ah 480en till Nordström 80Ah 720en.
8mm2 till 16mm2 kabel till mitt 4 kanals Magnat The rock 800.
16mm2 till 21mm2 kabel till mitt Dls monoblock.
Placerat jordpunkten till slutstegena på ena bulten som håller fast bältesfästena för att få bra jord.
Har montera 0,5F Dls konding som ja tyvärr inte tycker gör nån skillnad.
Hade problem mä min gamla multimeter o så ja köpte en ny o börja mäta.
Monoblocket fick från 10,5 o uppåt när man vred upp volymen innan jordpunktsbytet o nu kommer volten inte under 12 vad ja har sett än hitills. O generatorn ladda 13,58 sist den stod på tomgång.
Men när man vrider upp volymen så börjar stereon (är en pioneer 3600mp) hacka efter ett litet tag. Detta problemet tror ja bara att det kunde bli när stereon va kall, men den funkar hur bra som helst när man spelar i lite lägre volymer. Har hört att det kan va lasern i stereon som är dålig o måste bytas men vore intressant att se om de var andra orsaker till felet som inte har mä stereon att göra.