3903
Sök

Mds

212 Inlägg
9 juni 2005
Trådstartare
Funderade på ett fram system.
men som mycket annat så är inte jag så inne på detta.
rätta mig om jag har fel.
man behöver inget slutsteg för ett fram system.

eller för att föra det enkelt..
kan jag ha detta paket å koppla in det i bilstereon direkt??

http://www.mds.se/produkt.phtml?id=1642 … hterm=dl-t

Seat Exeo 2,0 TSI Sport
74 Inlägg
9 juni 2005
Tja..
Vill du ha någon användning av dem så måste du ha ett slutsteg.. Annars kan du lika gärna ha kvar orginalen.. Din bilstereo kanske inte lämnar mer än 15Watt eller nåt.. Och med den lilla kraften kommer de inte spela rätt..
Om du vill ha allt i MDS så kan du ju använda ett AC-2 steg.. eller dom du vill ha ett 4-kanaligt steg så du kan köra där bak oxå..
Senast redigerat av CoreX (9 juni 2005)

212 Inlägg
9 juni 2005
Trådstartare
CoreX skrev:
Tja..
Vill du ha någon användning av dem så måste du ha ett slutsteg.. Annars kan du lika gärna ha kvar orginalen.. Din bilstereo kanske inte lämnar mer än 15Watt eller nåt.. Och med den lilla kraften kommer de inte spela rätt..
Om du vill ha allt i MDS så kan du ju använda ett AC-2 steg.. eller dom du vill ha ett 4-kanaligt steg så du kan köra där bak oxå..

ok, men jag har 2st 10" basar bak å 2st 6*9or kan jag driva allt detta + framsystem med ett 4 kanals steg?

859 Inlägg
9 juni 2005
MysdressLarry skrev:
CoreX skrev:
Tja..

ok, men jag har 2st 10" basar bak å 2st 6*9or kan jag driva allt detta + framsystem med ett 4 kanals steg?

Enklast är att koppla ur 6x9orna och köra framsystemet på steget istället. eventuellt 6x9orna på cdn inbyggda effekt. Bra framsystem är i princip det viktigaste, så lägg effekten/pengarna/arbetet där.

MVH Theo

Seat Exeo 2,0 TSI Sport
74 Inlägg
9 juni 2005
Precis som Theo sa..
Själv har jag ett steg till 12:an o sen 4-kanal till framsystemet o 2st 10 där bak.. hatthyllan är bara kopplad till cd:n.. ljudet skall komma framifrån.. Så det behövs inte så mycke effekt på hyllan..

157 Inlägg
10 juni 2005
jay_jay205 skrev:
Alltid slutsteg till den basen/basar/högtalare/högtalar tongue man ska driva.. tycker jag.. men en sak e säker INTE MDS!!!! köp ett fram system av kicker ,JBL eller DLS ist MKT BÄTTRE

tror faktist du får leta en bra stund för att hitta ett framsystem från någon av de tillverkarna som spelar lika bra som det där som är i samma prisklass. du lär möjligen få element till en kanal från de märkena till det där prisena om ens det..

Sök