3722
Sök

Fruktansvärt tråkig buckla

16 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
tjenare nu äre så att jag har åkt lite för brett med 940:n och de resultera i att jag satt i ett räcke. Klarade mig förvånansvärt bra men de blev en lång buckla/reva på höger bakskärm ca 30-40cm lång och slutar precis under bakljusen med ett fult lacksläpp. Nu är min fråga hur jag ska gå tillväga med att få ut den här bucklan om man skulle försöka slå ut den med en gummiklubba lr försöka sig på någonslags tryck anordning. ps. lämna in den till plåtslagare är inte ett alternativ då jag lever på studiebidrag.
mvh/simon
Senast redigerat av simon940 (30 mars 2009)

Avstängd
519 Inlägg
30 mars 2009
simon940 skrev:
tjenare nu äre så att jag har åkt lite för brett med 940:n och de resultera i att jag satt i ett räcke. Klarade mig förvånansvärt bra men de blev en lång buckla/reva på höger bakskärm ca 30-40cm lång och slutar precis under bakljusen med ett fult lacksläpp. Nu är min fråga hur jag ska gå tillväga med att få ut den här bucklan om man skulle försöka slå ut den med en gummiklubba lr försöka sig på någonslags tryck anordning. ps. lämna in den till plåtslagare är inte ett alternativ då jag lever på studiebidrag.
mvh/simon

slå ut de så gott som de går å sen spackla är ju mitt råd...

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

1 324 Inlägg
30 mars 2009
Nu har jag ingen erfarenhet av bucklor men har 2 tips..

1. Du kapar av det som är trasigt och köper en bakskärm på skroten och svetsar på.
2. Du köper ett sånt här verktyg :  http://www.biltema.se/products/product. … mId=117995
och knackar med hammare.

Rätt eller fel?

MVH Danne

Koenigsegg Automotive
481 Inlägg
30 mars 2009
släng upp en bild på skadan..lättast at se då..

114 Inlägg
30 mars 2009
Försök trycka ut så mycket som möjligt, sedan hammare och mothåll och kanske lite spackel..

Sök