2957
Sök

Stereo resetar när jag slår av motorn

10 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Tjenare.

Jag har en Pioneer DEH-2100UB men fått lite problem med den. Så fort jag slår av motorn så resetar min stereo. Alla inställningar jag hade försvinner och blir standard och den börjar om på låt ett. Någon som har nån aning varför det sker? Hittar ingen save funktion eller så på stereon så antar att det är någonting annat.
   Hur som helst är det lite konstigt för så länge jag inte slår på motorn så funkar det fint. Om jag bara drar stömmen av och på så börjar den på den låten jag var på och inställningarna är kvar. Börjar bli måttligt trött på't. Min förra stereo betedde sig likadant.

Tack på förhand, Emil

Random Hero
4 047 Inlägg
1 april 2009
minnes o tändningsplus är felkopplade

Dog food lid. Backwards

10 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:

jag antar att båda sitter i ISO-kontakten? Är inte så värst insatt i det här tyvärr. Jag trodde att det bara var och klicka i ISO-kontakten och det var klart
Senast redigerat av Kaskelott (1 april 2009)

Random Hero
4 047 Inlägg
1 april 2009
Kaskelott skrev:
DusanMandick skrev:

jag antar att båda sitter i ISO-kontakten? Är inte så värst insatt i det här tyvärr. Jag trodde att det bara var och klicka i ISO-kontakten och det var klart

de kan ha fel på de kablarna ibland, mät med en multimeter så får du se ifall det är så som ja säger,

Dog food lid. Backwards

10 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Okej, tack för hjälpen. Hittade annars en annan tråd om det: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 8#p828258.
Har en opel astra själv kan tänka mig att det är så.

Random Hero
4 047 Inlägg
1 april 2009
Kaskelott skrev:
Okej, tack för hjälpen. Hittade annars en annan tråd om det: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 8#p828258.
Har en opel astra själv kan tänka mig att det är så.

jo astorna e ju tvärtom, då löste du de, grattis ! tongue

Dog food lid. Backwards

10 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Tänkte bara passa på och fråga.
   Det är väl tändnings och batterikabeln som jag ska vända på? Kan jag inte bara dra tändningskabeln till batterikabeln och så kommer stereon att funka även fast nyckeln inte är i?

2 914 Inlägg
2 april 2009
Kaskelott skrev:
   Det är väl tändnings och batterikabeln som jag ska vända på? Kan jag inte bara dra tändningskabeln till batterikabeln och så kommer stereon att funka även fast nyckeln inte är i?

precis det är bara ändra dom 2 st tongue

62 Inlägg
2 april 2009
Kaskelott skrev:

jo det kommer o funka det med...men då får du även stänga av stereon varje gång du lämnar bilen o likaså sätta igång den varje gång du kommer till den...de tröttnar du nog på i längden ska du se...

10 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Ja sant, det kanske man gör, tack för hjälpen!

2 914 Inlägg
2 april 2009
George skrev:
Kaskelott skrev:

jo det kommer o funka det med...men då får du även stänga av stereon varje gång du lämnar bilen o likaså sätta igång den varje gång du kommer till den...de tröttnar du nog på i längden ska du se...

det är jävligt skönt att ha det så tongue
jag vill ha det så i alla bilar xD det enda är att när man står och ska vänta på mat och nån polare är i bilen så startar dom i regel alltid stereon och när man har bara en litet orginalbatteri så får dom inte spela länge innan det är slut ström i bilen xD

Sök