mitt tips: biltema 30mm2. Du får 6m för 399 kr och då har du över till jordkabel också (och eventuellt en bit som reserv). Du måste specificera lite mer hur stora stegen ska vara och vad du ska ha kopplat på dem?
mitt tips: biltema 30mm2. Du får 6m för 399 kr och då har du över till jordkabel också (och eventuellt en bit som reserv). Du måste specificera lite mer hur stora stegen ska vara och vad du ska ha kopplat på dem?
stegen o de har jag faktiskt inte kollat på än, men min plan är att jag ska ha ett lite mindre steg som driver framsystemet o ett annat som driver 6x9or eller en Låda.
men som du säger kanske ska satsa på den 30mm2 då, skadar ju inte om man har för tjockt
ääh så illa är det väl inte i 9-3ans orgljud? katastrof var mitt gamla system, sprängda 6X9or drivna på stereon i dörrarna och en misshandlad pioneerstereo som sett sina sista dagar ett år tidigare innan jag köpte bilen. Lät i princip bara SKRAAAP om all musik.
Ljudet i 9-3SS/SC ÄR katastrof! Iaf original, inget tryck oberoende av system och obefintlig diskant i SS1 och S2. Ren skandal tycker jag att Saab kunde släppa en bil med så dåligt ljudsystem.
Ang. kabel så är det helt klart enklast med 21mm2, gärna dubbla så kan du dra dom i kabelkanalen på höger sida. 16mm2 får man plats med under listen men 30-35mm2 blir nog trångt. Jag har (snart) 50mm2 från batteriet ner till ett säkringsblock vid passagerarens fötter, därifrån gå det dubbla 21mm2 i kabelkanalen bak till skuffen. Väldigt smidigt och syns inte om man inte plockar bort en massa plast.
Fast det beror ju på vad han ska ha för steg, och det har han inte svarat på än. Om han nu ska ha 2 steg om dom tillsamans drar över 100A så blir det lite lite med 21mm2.
om man drar 16mm2 till framsystemet eftersom de steget kommer vara lite mindre. o 21mm2 till bakre steget som ska driva 6x9or & lådan
Det funkar bra. Eller så drar du en 35mm2 från batteriet och in i bilen, där du sätter ett säkringsblock och delar upp till 16+21 eller hur du nu vill ha det.