2767
Sök

Nya däck utslitna på ca 180mil

101 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
Tjena.
Jag var och lämnade in bilen för att verkstaden skulle byta ut styrleden ( höger & vänster ). Det var helt nya däck när jag lämnade in bilen. Jag har kvitto på att dem har gjort hjulinställningen. Efter Ca 180 mil så upptäckte jag att däcken inte var som dem skulle. Båda höger och vänster däck fram var helt utslitna, inne var dem värst. Jag har inte kört hårt med dem, men min fråga är: Ska verkstaden stå för nya däck samt rätta till hjulinställningen. För jag tror att felet ligger i att hjulinställningen inte är korrekt. Vad tror ni ?
Tack för alla svar. Mvh Elvedin T

ska bli snyggare till sommaren

854 Inlägg
26 april 2009
Låter som det ligger något i det du säger.
Men om däcken tog slut så fort, så borde hjulinställningen vara helt åt skogen vilket du också borde märkt med tanke på vägegenskaperna. Det lättaste är väl att prata med vekstaden direkt.

Masterworks
26 april 2009
Lägg gärna ut protokollet från hjulinställningen!

101 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
ja det som är skumt att jag inte känner nått att det hugger eler nått liknande hm

ska bli snyggare till sommaren

Fire And Silk
2 254 Inlägg
26 april 2009
Bild på snedslitaget?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Cambrant
26 april 2009
Kolla så att hjulinställningen är korrekt och det står ju dom för. men däcken kan du glömma att dom står för.

Sök