• Bilmodell
VW PASSAT VAR CL 1,8 I
Motor ABS/ABZ
• Årsmodell
1994
• Miltal
29.100ca
• Modifikationer på bilen
bilen är orörd o standard
• Hur yttrar sig felet?
Det började med att jag upptäckte att jag hade så kallad majonäs
efter vinter. Så har gjort rent motorn(motorcleaner) och bytat ventilkåpspackning,
förgassarfläns (helt av när jag tittade närmare på den), bränslepumpsrelä.
Även denna del är bytad
Bakom själva rattlåset så sitter en liten eldel som brukar kunna gå sönder. Man får plocka bort ratt, kåpor runt, spakarna och sen själva rattlåset.
Denna delen:
http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp … yType_ID=1Efter detta så har bilen stannat mycket underligt, efter en lång färd så när
man närmade sig för att svänga och lägger i tvåan och skall börja gasa så försvann
motorn. Precis som att den inte fick bensin (tros tankning). När man hade bogserat
den en bit, så tänkte vi att vi skulle prova om bränslepumpen gick. Den funkade och bilen startade.
Körde hem den, tog en tur med den stannade med sammasak dock i en cirkulastionsplats.
Här bytade jag bränslepumpsrelät, dock nu när jag kör vänster eller rakt fram i rondeller
så stannar motorn men vrider jag om nycklen efter detta så startar motorn.
Hjälp!
Jag har kommit fram att det kan vara något glapp i någon av mina tändkablar
(de som satt på cy4 och cy3 varit lösa uppe på tändstiftet).
•Det jag hade tänkt göra
Skaffa ett Tändkabelsats och fyra nya tändstift
Är detta en bra lösning föra att se om det är det som är felet?!?
Jag kunde känna igen mig i denna tråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 72&p=1
Hjälp önskas om jag har helt fel och går till väg på fel sätt!