LuCiiifer skrev:
Lonefox skrev:
LuCiiifer skrev:
Hmm ingen som hadde svar på frågan?
volvo_245_racing skrev:
ja dem andra diskutera ju bara en massa skit om vem som hade dyrast!! men skulle tro att om din kabel är ordentligt avskärmad från början så ska du inte behöva skärma av den på något sätt!
Lonefox skrev:
Det finns de som påstår att det funkar...
Dock vet jag inte själv men jag har liknande folie i mina "billiga" lågnivåkablar (2K för 5.5m)
Erhm?
Påpekade innan att det påstås fungera med vanlig folie....och att mina dyra kablar har en form av folie som avskärmning. Och det är ETT enda lager och kablarna är klassade mer åt high-end än "mainstream"-kablar....sedan att det halade in på annat är en bisak för huvudinformationen framgår klart och tydligt i mitt inlägg ovan....
"Hört att metall folie ska hjälpa.. sånt man har i köket
Men har inte provat själv faktiskt.."
Jävla stor skillnad på att ha hört och ren fakta, dessutom har du ju inte provat själv?
Och varför skulle jag då jag själv intehaft störningsproblem eller löst det via andra vägar?
Kolla om du har ngr av bilen kablar inärheten...om du har det försök att finna en annan väg för lågnivåkablarna så att dessa på sin höjd KORSAR andra kablar...
Att signalkablar ligger parallellt med andra kablar är som att be om problem på ngt sätt. Spec om det rör sig om en mordernare bil med mkt kringelektronik och styrenheter som kommunicerar med varandra.
Och om du läser mitt inlägg en gång till så ser du att jag refererar till att mina dyra kablar har ett ENKELT lager folie som skärm och det funkar i den. Sedan vad som skiljer de olika folierna åt ja DET vet inte jag....
Således....fungerar ett enkelt lager folie som skärm i en dyr kabel..vad säger att det inte funkar med folie runt en billig kabel?
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP