Northwood University, ett närliggande universitet hade en kul idé på ett event nu innan elevernas graduation, vem är snabbast i skolan? En av inriktingarna på skolan är just Automotive Management, så det finns en del bilfolk där (bl.a. min kollegas flickvän men hon kör för tillfället en City Golf på 102hk...) så det var en del roliga bilar.
Så "festkommitén" eller vad man nu ska kalla dom för hyrde banan en onsdag, och skickade ut inbjudningarna.
Några av bilderna kan vara aningens oskärpta, men ljuset var varierande och svårt att ställa in kameran för (nybörjare...) men snart har jag ett riktigt stativ, och ett nytt objektiv så det blir nog bra.
En liten sidofråga, är det "bulk uploading" som gör att kvalitén på mina bilder blir dålig? Dom ser så himla gryniga ut här?
Twin charged GT500, Turbo OCH kompressormatad! Körde låga 10or hela kvällen. Lät nåt överdjävligt bra! Vinet från kompressorn och pysandet från turbona var helt klart annorlunda. Bilen var inte het inställd och mappad ännu, men med enbatrt bättre chassi går den 9or hela dagen.
Kenne Bell kompressormatad GT500. Körde 11.02 som bäst.
Oh vad jag saknar min! Killen här sköt sin diff under kvällen f.ö.
Cadillac CTS-V. Nedtrimmad Vette ZR-1 motor på 552hk. Körde mittentolvor helt original på gatdäck. Killen som ägde den hade en bil till med sig....gissa vilken! (Nej, inte GTO'n som står brevid)
En av studenterna praktiserade hos lokala Merca tunern "Renntech" och fick låna en bil därifrån. Mitten elvor körde den på dragradialer. Inte illa för en 2tons fullsmetad autobahn lok.
Lokala Sheriffen var här med sin bil som ingår i "Beat The Heat" teamet. Polisen målar upp deras egna bilar för att "promota" laglig dragracing.
Här kommer killens andra bil Han kör alltså både en CTS-v, OCH en ZR-1:a...
Men fy fan va han kunde köra, han växlade snabbare och hårdare än djävulen själv. Körde 10.01 (!!!) innan greppet försvann helt. 10.01 är hyffsat snabbt får man lov att säga.
Här är polarens F350, Tuned by Torq givetvis! Hans mål för kvällen var att köra snabbare än klasskamraten (som är tysk) i hans Ford Mustang GT. Så jag kastade i rejsmappen, och vi kastade ur hela inredningen samt plockade av bakre lemmen. Mustangen körde på 14 blankt, och pickisen körde på 13.96 hahaha. Inte illa för en 3.5 tons lastbil!
Lexus IS-F, sjukt läcker i svart. 13.1 körde han som bäst
Vätskan kommer från ispåsarna som ligger på kompressorn!
Överlägsen vinnare för kvällen, 7.84! Ful som stryk, men den gick ju bra
Diesel någon??
Jag tror att det var Torq dekalen som gav honom vinsten...
Rätt kaxig regskylt.
Ännu roligare dekal!
Tack för mig!
/Erik
Torq
Operations Manager Miami, Florida
E-Mail: erik@gettorq.com Toll Free: 877-870-TORQ Hjälp att hitta bil i USA? Skicka PM!