3524
Sök

Rädda eller skrota? Krockad BMW 325

1 050 Inlägg
28 maj 2009
#21
NdL skrev:
Det där går helt klart att rädda!

Är inte allt för mycket jobb att få iordning det där egentligen. Det svåraste är nog bakpartiet då det inte är någon direkt "utbytes-del"
Men lämnar du bara iväg den till någon som kan, så ska du nog se att de reder ut det.


Så jag säger helt klart RÄDDA!

Om man tittar lite mera noggrannt på bilden som visar skadan på höger bakflygel, då ser man att takstolpen är knäckt. Den är dessutom på väg att spräcka bakrutan mkt snart. Sedan är skadan plac i vecket över tanklocket. mkt svårarbetat ställe. Ska man byta hela flygeln så kostar det dels massor av tid & arbete, dessutom blir det aldrig riktigt bra. Spackelskarvarna sjunker efter ett par månader, sedan syns övergångarna i plåten. Sälj 325:an snarast möjligt, bilen är för gammal att lägga ut alla dessa pengar på.

Sedan vet du ej om den dessutom är ramsned. OSV. börjar man väl riva i plåtarna, så hittar man bara flera skador = Tid, arbete, pengar (Förlustaffär)

Hade inte skadan på bakflygeln existerat, så hade det kanske gått att fixa till den för en rimligt peng. hmm

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

1 944 Inlägg
28 maj 2009
#22
SAVE IT !! några månader i Garaget så är den där ute och rullar igen ska du se smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

108 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
#23
NdL skrev:
Det där går helt klart att rädda!
Sedan vet du ej om den dessutom är ramsned. OSV. börjar man väl riva i plåtarna, så hittar man bara flera skador = Tid, arbete, pengar (Förlustaffär)

Hade inte skadan på bakflygeln existerat, så hade det kanske gått att fixa till den för en rimligt peng. hmm

Syftet med tråden var just att ta reda på OM det går att rädda. Så jag uppskattar din åsikt. Åka till bilskaderep för bedömning är en bra ide.

Har lagt cirka 45.000kr på bilen senaste 500 milen,roll .... så därför tar det emot att göra sig av med den, men visst måste man ibland få bita i det sura äpplet. Vad är det för balk eller ram du syftar på som går i c-stolpen?

Jag har nämligen möjlighet att ordna bilen hos märkesverkstad i Baltikum, vilket drastiskt sänker eventuella kostnader vid reparation. Ex. Hellack med kvitto 8000kr. Bilen drar inte snett nu och skarvarna runt om på bilen sitter lika fint som innan.

Jo det skrämmer mig med oskyddade svetsfogar och sjunkande spackel, Men jag hade vänt mig till en seriös firma där nere. I värsta fall är alternativet att sälja den i delar, som jag vet tar oerhört lång tid men ptja i värsta fall...
Senast redigerat av mixim (2 juni 2009)

//MVH Jocke!

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
2 juni 2009
#24
skrota skiten, behåll dem fina delarna och motorn... det är bara en BMW det finns gott om sånna....

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

There is no replacement for displacement
630 Inlägg

Sök