2886
Sök

Nissan Pulsar Gti-R Oilcatch tanken Fylls vid Högt Laddtryck ?

30 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
#1
ja Till frågan har en nissan pulsar som har problem med Oilcatch tanken fylls vid "tuff"1,3bar  körning

kan ligga o svensson köra hur många mil som hälls o tanken ligger inte ens halv full men när man trycker på så fylls oilcatchen upp och börjar spruta olja ... wtf kan de va?

hörde någon säga kolv ring så jag tog ett komptest o det skilde upperligt lite på 3 ans cylinder o dom andra va helt ok kan de va det eller nå annat vet inte hur allt funkar så bra förklaring vart man ska börja leta eller är det bara att lämna in smile

tack för svar
Senast redigerat av Gorbys (28 april 2009)

rb26dett
136 Inlägg
4 maj 2009
#2
helt ok? hur mycket komp ska det vara enligt nissans verkstads manual? nissan motorer brukar inte få skilja nästan något alls. (gäller RB iaf)
mvh/Eric

"anti antispinn"

22 Inlägg
4 juni 2009
#3
Låter som den inte är tät i ringarna.

Ett komptest behöver inte avslöja allt. När du laddar på bildas de riktigt höga cylindertryck, och har man dåliga ringar får man "blowby".

Därför de går bra när du kör lungt, och när du laddar på läcker de förbi ner i tråget och trycker ur sig.
Lutar åt att renovera i ditt fall.

Ond Nisse s13 - 705whp och 686wnm @ 2.7bar
Västmanlands Palltjänst | StreetPerformance.se | Bakaxel.se | kungsarabildemo.se | Pbz.se | BVS.se

1 513 Inlägg
5 juni 2009
#4
kan även vara ventilstyrningarna som e slut eller om backventilen mellan insug å ventil kåpa e kass så sen inte stänger när laddet kommer..



Sök