2769
Sök

Led i postions ljus i volvo 740 Hjälp!!

14 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
Hej jag har varit och köpt diod lampor till min volvo för att sätta i postionsljusen.
Men det är så att jag får dom inte till att fungera när jag sätter i dom så lysser dom inte. Men stoppar jag in en diod lampa och en vanlig halogenlampa så funkar både diod lampan och halogen lampan då lysser båda sidor. Är det någon som kanske vet va felet är. Och jag har testat att koppla in motstånd med men det funkar ändå inte hjälp mig snälla !!!

mvh mathias

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
2 juni 2009
Har du halogen i varselljuset? :s
Jag hade samma problem, hörde att man kan flytta runt på dom tre sladdarna som sitter till varselljuset (om det  nu är den du menar!) eller så gör du som jag och sätter dit motstånd, funkar det inte har du förmodligen satt dom fel smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

282 Inlägg
8 juni 2009
Jag har en volvo 440 med diodljus i parkljusen.. Först när jag satte in dom så funkade det bara på en sida (spelade ingen roll om jag hade något lampa på andra sidan). Men då kom jag på att dioder bara leder ström i en riktning, så jag vände på själva sockeln som diodljuslampan sitter i, och det gjorde så att jag fick strömmen (+) på rätt sida.. Kan vara så att du har dina parkeringsljus seriekopplade med varandra, och det gör att strömmen kommer fram till en lampa, men sen är det stopp eftersom att dioden inte leder strömmen vidare.. --DÅ SKA DIODEN VÄNDAS-- eller sockeln.. och då ska det funka..
Hoppas det kunde hjälpa dig litegrann...  mvh Jonas

Sök