3765
Sök

V40 Går ej starta.

35 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
Hej jag va i turkiet i 1 vecka kom efter semestern skulle starta bilen men gick inte.

När jag vrider om nyckeln så tickar det till under huven. svårt och förklara.  Känns som om startmotorn har fastnat eller något. och när jag puttar igång det känns som om den orkar inte komma igång. Vi var 4 pers typ...

Efter några försök och starta bilen så tog ju Batteriet stryk så jag provade starta den genom att putta och få igång det, gick inte det heller... känns som om det är något med startmotorn men kan inget annat än och gissa. Några ider av någon som är kunnig?

321 Inlägg
14 juni 2009
Batteriet är nog urladdat!
Bara att prova med startkablar.smile
Senast redigerat av Superman (14 juni 2009)

35 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
Jag prova med startkablar direkt från början så kommer den igång och dörr direkt.
Sen efter andra gången gick det inte då börjar den bara klicka högt i motorrummet.
Senast redigerat av Cham (14 juni 2009)

321 Inlägg
14 juni 2009
Låter i så fall som startmotorn kanske?
Dålig kontakt?
Senast redigerat av Superman (14 juni 2009)

35 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
har inte haft tid och kolla efter kontakterna än får bli imorgon. kan inte så mkt om dom bilarna...
ska prova imorgon och koppla en löss batteri som är laddat med startkablar och se om det händer något.

One Man Clan
4 287 Inlägg
14 juni 2009
Kan även vara dålig jord till motorn... ladda upp batteriet å smörj in batterpolerna med lite kontaktfett..

Sök