2814
Sök

Efterkontroll bilprovningen

25 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Var in häromdagen på bilprovningen eftersom jag fått tvåor på helljus, för korta fjädrar och vindrutetorkare.
Jag hade fixat alla dom felen men när jag åkte därifrån så hade jag fått två nya tvåor.
Får dom göra så?

"När jag ser en leende joggare ska jag tänka på saken"

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
25 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Men de jag fick var att bakhjulen tog lite i fjäderbenen

1 798 Inlägg
17 juni 2009
Det är fullt möjligt för dom att sätta nya anmärkningar, andra gången man är inne så ska dom kolla av "tvåorna", men det finns inget som säger att dom måste stanna vid detta.
Trafikfarliga saker är ju bara bra att dom anmärker på, som t ex att hjulen skrapar i fjäderbenet är en solklar trafikfara.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
17 juni 2009
ja dom får ge dig nya tvåor oavsett om det är trafikfarligt eller inte .
alla besiktningsmän dömer olika på vad som ska va 2:a å inte

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

3 259 Inlägg
18 juni 2009
"får dom göra så?"... skitsamma.. dom räddade kanske till och med livet på dig så var glad att dom tittade runt lite extra!!

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

205 Inlägg
18 juni 2009
Vad var den andra 2an då?

25 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
ja jo de är ju sant men de var ju inget jag inte visste vilket jag påpekade åt besikningsmannen, jag var ju faktiskt på  väg till garaget föra ordna det hela men han var väl lite grinig.
Nå väl de är ju inte mycket mer å göra än att visa upp bilen igen

28 Inlägg
18 juni 2009
man får värkligen passa mun på bilprovningen åkte dit med en 2:a på min volvo 740. Handbromsen tog inte första gången. Åkte dit körde fram skulle testa fattas 1% till godkänt och fick nedslag råkade säga "ahh det är bara i detta land som dom inte skulle godkänna det" fick en sur min o 6 nya 2or tongue

Vad skådar mitt blinda öga

Med.lem
3 759 Inlägg
18 juni 2009
oizo666 skrev:
man får värkligen passa mun på bilprovningen åkte dit med en 2:a på min volvo 740. Handbromsen tog inte första gången. Åkte dit körde fram skulle testa fattas 1% till godkänt och fick nedslag råkade säga "ahh det är bara i detta land som dom inte skulle godkänna det" fick en sur min o 6 nya 2or tongue

Haha skyll dig själv.
Fick jag den kommentaren skulle jag med börja leta fel..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

28 Inlägg
18 juni 2009
Men det roliga va att dagen efter tog farsan bilen och då gick den igenom fast det var samma gubbe

1 749 Inlägg
18 juni 2009
Mr_EmCom skrev:
oizo666 skrev:

Haha skyll dig själv.
Fick jag den kommentaren skulle jag med börja leta fel..

Börjar man leta fler fel efter en spydig kommentar så jobbar man på fel ställe.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

28 Inlägg
18 juni 2009
Jag känner en som jobbar på just den bilprovningen och han sa att det var en inhyrd snubbe från stockholm är väll lite högra krav där tongue

Sök