3445
Sök

Vart finner man billigast motorolja/filter bromsdelar?

186 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
Som topic, söker typ castrol magnatec etc. Vet inte heller om man ska ha helsyntet eller inte till en 850 glt från 95? Vet inte men tycker mekonomen tar överpriser...?

518 Inlägg
25 juni 2009
de brukar ju köra en rajd lite då å då på magnatec oljan.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

4 682 Inlägg
25 juni 2009
biltema?

Lights out.
124 Inlägg
25 juni 2009
Biltema? Köp samma olja till halva priset. Oljefilter? biltema. Många tror ju att det finns en fabrik per oljefilter märke men så är ju inte fallet. MANN skulle ju mycket väl kunna vara tillverkare av biltemas filter, men det är inget som det talas högt om.

Ang oljan så funkar den utmärkt där jag själv deltagit i långmils tester med biltema olja från start till 50000mil med ett flertal VW Passat. Dom uppfyller alla krav och förövrigt är biltema oljan densamma som statoils men i olika förpackningar och pris.

Nej gör dig själv en tjänst och köp biltema olja du! Och pengarna du sparar köper du en blombukett till flickvännen/mamma för.

Driifter;)
1 630 Inlägg
25 juni 2009
skit i biltemas oljefilter iaf.. det verkar sakna backventil..

har provat både biltemas o andras men med biltemas tar de längst tid innan man får upp oljetrycket iaf

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

219 Inlägg
25 juni 2009
Oljefilter köper jag inget annat än orinal.Har använt anndra oljefilter,men ibland så får man ett konstigt fel,och det vissar sig när du ska start bilen.Och sedan jag bara kör orginal filter,så är det borta.Och oljan köper jag på Svedol.

Kostar att ligga på topp

186 Inlägg
26 juni 2009
Trådstartare
Va ska ma ha då? helsyntet eller inte, vet inte vad jag har nu då bilen är ny. Magnatec helsyntet 10-40?

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
26 juni 2009
helsyntet skall det ju vara iaf...

på nästan alla bilar över -88...

186 Inlägg
26 juni 2009
Trådstartare
vad står 5-40 / 10-40 osv för?

1 867 Inlägg
26 juni 2009
Mekonomen kör en kampanj på magnatecen nu, 449 för fyra liter, det är billigare än delsyntetoljan.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
26 juni 2009
addea1 skrev:
vad står 5-40 / 10-40 osv för?

hmm, kan inte vad det heter med mera men det är vad oljan har för tröghet vid olika temperaturer...5w40 klarar inte lika hög värme som tex 5w50

men vilken man ksall ha och när kan jag inte så bra... hehe... tror jag har 10w40 i min...

807 Inlägg
26 juni 2009
Köp orginalfilter och olja från biltema. Och du behöver nog inte helsyntet, kolla i boken vilka kvalitetskoder som volvo rekomenderar och jämför med dunken på biltema. Känner du dig osäker så kan du byta olja 3gg per år, kostar lika mycket som ett byte om man kör mobil1 mfl.

I'd rather die like a man, than live like a coward

Lights out.
124 Inlägg
26 juni 2009
Koop skrev:
Mekonomen kör en kampanj på magnatecen nu, 449 för fyra liter, det är billigare än delsyntetoljan.

Oj, 4liter olja för 449kr! yikes Som att köpa en korv med bröd för 50kr ungefär....

huh?
10 427 Inlägg
26 juni 2009
Kolla med mindre bildelsförsäljare på din ort. Här är det en eller ett par hundringar billigare per oljedunk hos dem än hos de stora wink

1 482 Inlägg
26 juni 2009
Biltema skall fungera utmärkt har jag hört.. Skulle dock aldrig i hela livet hälla ner biltema olja i mina motorer.

Men jag kör med många andra biltema saker på mina bilar men när det gäller smörjning så nej. Har biltema Bränslefilter på min 540, dom verkar ju fungera helt okej då bilen går bra.

Jag kör på Castrol Edge i 325an och 540n lämnar jag in till bmw... kostar satan men det blir iaf rätt ( hoppas jag ).

BLT Service
Theracords Music Label

845 Inlägg
26 juni 2009
tongue
Snajdarn skrev:
Koop skrev:

Oj, 4liter olja för 449kr! yikes Som att köpa en korv med bröd för 50kr ungefär....

Jag köper ju 4 Liter olja för 771 kr till Polon big_smilewink

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
26 juni 2009
Jimpiz skrev:
tongue
Snajdarn skrev:
Koop skrev:

Jag köper ju 4 Liter olja för 771 kr till Polon big_smilewink

Haha jag köper min BP-olja för 245 eller 295 kronor för en fyra-liters dunk tongue

Suckers lol

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

stahre
27 juni 2009
Snajdarn skrev:
Koop skrev:

Ganska billigt tycker jag, jag har hört med två mindre bilfirmor runt i krokarna och inte är det mkt billigare hos dom varje fall. Köp från mekonomen adde1 eller biltemas olja, fast jag inte alls litar på den:P

206 Inlägg
27 juni 2009
Jag har den olja du behöver ! Håller högsta klass och är fullt godkända av de största biltilverkarna på jorden!  du ska ha en API/ACEA   SG/A2 typ 10/30w  Märket heter Cougar och är mkt stort innom fordons sidan i övriga europa och nu även i Sverige! Många större tävlings stall som kör denna olje tilv! Priset är mycket bra för sin kvalite! Billigare än den magnatec som Mekonomen säljer när den reas ut! Hör bara av dig om du vill beställa el få pris upg! Finns på 1-5-18L el helfat! Skickar över hela norden.

Mvh Patrick 0768-495213

Sök