vill ha ut lite mera krut ur motorn men inte lägga ner allt för mkt pengar.. tänkte att det är ju rätt tillfälle nu när den står upp-pallad. enkla tips skulle vara roligt..
Om du hadde lättat den hade det nog blivit en ganska stor skillnad det e väll det enklasta jag kan komma på men det e väll mest sånt man gör på rena busbilar.
eller som alla gör som biligaste 2½tum från katten ,sportluft filter , el fläkt om det är rem driven orginal på.. chip om det finns , ställ bar BTR och andra spridare om du har tur så kan du få 20hk för 5-7.000kr
eller som alla gör som biligaste 2½tum från katten ,sportluft filter , el fläkt om det är rem driven orginal på.. chip om det finns , ställ bar BTR och andra spridare om du har tur så kan du få 20hk för 5-7.000kr
Slipa kammen, andra kolvar. Annars, om du har råd, kolla upp med skrotarna om dom har en S40 2,0 ståendes, så du kan plocka motor, och bromsar. Då har du en pontent 460.
Slipa kammen, andra kolvar. Annars, om du har råd, kolla upp med skrotarna om dom har en S40 2,0 ståendes, så du kan plocka motor, och bromsar. Då har du en pontent 460.
Till skilland från vad många verkar tro så har dom bilarna typ inget gemensamt....
Vi på Civinco råkar ha en Volvo 460 som testbil, och det är helt makalöst vad den svarar bra på E85 konvertering. Detta beror på att motorn original ha otroligt lätt för att spika, och med E85 kunde vi höja tändningen regält. Vi har mätt upp 10% mer toppeffekt, men framför allt blir bilen urstark på lägre varv.
Vi på Civinco råkar ha en Volvo 460 som testbil, och det är helt makalöst vad den svarar bra på E85 konvertering. Detta beror på att motorn original ha otroligt lätt för att spika, och med E85 kunde vi höja tändningen regält. Vi har mätt upp 10% mer toppeffekt, men framför allt blir bilen urstark på lägre varv.
/H
Vad krävs då för att E85 konvertera en 460 med original motor/styrsystem ? Snackar vi om sugmotorn eller turbomotorn nu föresten?
Vi på Civinco råkar ha en Volvo 460 som testbil, och det är helt makalöst vad den svarar bra på E85 konvertering. Detta beror på att motorn original ha otroligt lätt för att spika, och med E85 kunde vi höja tändningen regält. Vi har mätt upp 10% mer toppeffekt, men framför allt blir bilen urstark på lägre varv.
/H
Vad krävs då för att E85 konvertera en 460 med original motor/styrsystem ? Snackar vi om sugmotorn eller turbomotorn nu föresten?
/Påsen
Sugmotor, 2.0 liter. Det finns väl lite olika sätt, men använder ju oss av vår piggybackmotorstyrning där vi höjer tändning och skickar på ca 30% mer soppa.
Om man hittar en bra turbomotor på en skrot eller begagnad så är det lätt biligast om man vill ha lite mera pulver och det ger väll större effect skillnad än om man konverterar om den till e85?