3253
Sök

högnivå eller lågnivå?

91 Inlägg
30 mars 2007
Trådstartare
tjenare
Tänkte i framtiden sätt in ett steg till mitt framsystem.. Har inte någon front RCA utång på min bilsterio.. Så jag tänkte använda mig av högnivån in till steget..  Känns som att de blir sämre till skillnad när man använder lågnivån..  Är de så?  så fall, på vilket sätt?

MvH Benny

med lem
1 925 Inlägg
30 mars 2007
vad jag vet så blir det inte sämre ? annars kan du väl köpa en omvandlare,,,det har min kompis fast til basarna i sin s80 ( orginal sterio ) o det låter hur bra som helst smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

51 Inlägg
30 mars 2007
prova söka... står massa om detta juh...

ps: högnivå ger även lägre signal ut än lågnivån

91 Inlägg
31 mars 2007
Trådstartare
ok....   är de någon som kan länka?    har prövat, men lyckas inte...

9 108 Inlägg
31 mars 2007
Det har diskuterats till och från, att köpa en omvandlare är rådet som återkommer. Inte dyrt heller.

exempel på tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=34300

91 Inlägg
31 mars 2007
Trådstartare
ok.... De länken var inte så bra, tyckte jag inte fick svar på min fråga..

Jag ser inte någon fördel med att ha en omvandlare. Känns som att man bara får enu mera förluster genom att omvandla signalen och när man redan får en svagare utsignal via högnivån.    Vill man omvandla bara för att kunna använda RCA kablar för att dom är mer avskärmade mon tro??

9 108 Inlägg
31 mars 2007
Nej det verkar inte finnas några "så är det"-svar, du får helt enkelt testa och se, folk tycker olika och det kanske funkar skitbra i din bil och sämre i andras. Hör med dom på BRL/MDS vad dom tror.

91 Inlägg
31 mars 2007
Trådstartare
ok...   Men med lägre signal in, då blir väll svårare för förstärkaren att uppfatta signalen?

4 554 Inlägg
31 mars 2007
du får inte en lika stark signal ut med en omvandlare(för den förstärker inte signalerna den omvandlar bara) som om du har direkt lågnivåkontakter så om du nu verkligen vill ha den spelaren du har nu eller inte kan byta så är ju omvandlare okej annars är de nog att föredra en bättre spelare, kortfattat känns de som hög-låg är en sista utvägen lösning,

286 Inlägg
8 juli 2009
Tjenare jag har köpt mig en omvandlare på brl. Har en volvo v70 som jag ska montera den på. nu är de som så här in kablarna på denna är fyra st. ska jag då ta högnivå ifrån båda bakre högtalarna? Tacksam för snabba svar för jag håller på med detta nu.

Sök