Har skaffat precis min första bil. Audi a4-97 avant. Är väldigt ny inom musik fronten och har läst många trådar här och försöker lära mig så gott det går. Enda jag tittar på nu är hur mkt RWMS högtalare och basar har. Inte helt rätt, men kan ingenting. Det som är gjort nu iaf är att det sitter par nya 5.25" MDS Dynamic DC5.
http://mds.se/?artnr=DC5Stereo är Sony CDX-GT44IP.
Nästa steg är att sätta in Koaxialer 6.5" i bakdörrarna (runda)
Fråga nr 1.) Vilka koaxialer ska jag köra på? ca 1000:- Tittat på tex Rockford Fosgate P1653 Punch
Fråga 2.) Kollat lite nyfiket på basar och hittat 2 st som är intressanta. Ena är Kicker S12L5 med Kicker ZX300.1 slusteg pris 2500:-. Andra tanken är en Rockford T1 12"1500:-. Får då köpa ett steg på ett annat håll. 10" eller 12" kvittar bara det är bra grejer.
Fråga 3) Vill så småningom efter dessa är fixade är att skaffa ett 4channel steg till då dörrarna. Vad ska man titta efter för att få bra kvalité? (Tittar bara på WRMS) Måste jag byta ut min stereo för att kunna koppla in ett till slutsteg?
Jag tittar på blocket då jag inte alls känner för att köpa nytt då man kan få tag i bra saker på blocket. Men vill inte bli blåst så jag vänder mig mot er. Bilen kommer pumpa hard Rock, Metal 80% av tiden och 20% RnB då tjejen ska åka med.
Bor sthlm och om ni har något som verkar ligga i min smak så är jag intresserad. Detta är ett lång projekt och är inte sugen att lägga ner så mycket pengar. Mest går åt motorn och dess prestanda. Men vill ändå ha skönt ljud. Så säg runt 4000:- är jag villig. Prio högtalare och bas samt slutsteg till basen. Allt annat är lågt prioritet.
Är inte intresserad av tävlings värsting saker. Samt det får inte heller ta stor plats då hockey utrustning ska in i bilen
Hoppas jag kunde förklara någorlunda vad jag är ute efter.
Mvh Jonas