Vet att JVC hade någon modell får något år sedan som man kunde "byta" look på.....kommer ej ihåg va modellen hette men det var ganska lätt att byta utseendet på den....
2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue" www.ljudbyggaren.se
Men det närmaste du kommer. Ingen vettig tillverkare skulle producera en sådan eftersom den inte skulle säljas i lönsam kvot. Du får kolla hos nån kinesisk leverantör, de har antagligen "allt" inklusive dålig smak.
Om Pioneer eller Alpine skulle komma ut med en HU av kolfiber så skulle nog den sälja.
Jag har haft funderingar på att bygga en egen front till en stereo, men det är nog enklare att ge sig på fjärrkontrollen. Dvs ta bort knapparna, löda på långa kablar på kretskortet i fjärrkontrollen och sen koppla in egna kontakter på dessa kablar.
Man skulle rent teoretiskt kunna öppna upp fronten, ta ur all elektronik och sen gjuta av all plast. Sen kanske du kan få fram en form som det går att fixa en snygg kolfiber kopia i? Ett riktigt helvetiskt pilljobb kan jag tänka mig? Att ge sig på knapparna är nog bara att drömma om.
Ett alternativ är att ge sig på plastfronten, slippa ner framsidan så att den blir så tunn som det bara går och sen drapera stommen som blir kvar med kolfiber. Kräver ju också att man demonterar all elektronik.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Jag har draperat en alpine 9855 men det blev inte så bra. Trots vakuumbagging. Även när jag använde det tunnaste jag har så blev det för tjockt för att den skulle röra sig korrekt inom ramen.
Men att gjuta en form och sen en kopia skulle nog funka, många frontar sitter ju bara ihopklickade, dock skulle jag nog föreslå annat än polyester och glasfiber, harts/resin för gjutformen funkar nog bättre.