Hejsan!, Jag har en Renault clio årsm 93 och har ett litet problem. Bilen blir väldigt varm nu på sommaren och jag har märkt att elfläkten inte alls går igång trots att mätaren står på nära kokgränsen. Detta händer ofta när man åker stadstrafik, Alltså är landsvägskörning lite bättre då mätaren ligger på normalnivå och på vintrarna är det snarare tvärtom, då kommer bilen inte ens i närheten av arbetstemp. Vad är det som kan spöka?, Tempgivare eller Termostaten?. Ska snart på semester med skrotbilen så måste få det lagat
Fan borde det inte bara vara att göra en hemmagjord klassiker?
Drar kabel ifrån bilbatterit till en strömbrytare som jag har vid instrumentpanelen, Därifrån går sladdarna ifrån strömbrytaren till elkylfläkten, då kan jag sätta igång skiten varje gång fanskapet blir varm,
Fan borde det inte bara vara att göra en hemmagjord klassiker?
Drar kabel ifrån bilbatterit till en strömbrytare som jag har vid instrumentpanelen, Därifrån går sladdarna ifrån strömbrytaren till elkylfläkten, då kan jag sätta igång skiten varje gång fanskapet blir varm,
Precis vad jag hade tänkt att föreslår, klart det funkar
Men annars om du vill ha det på automatik igen, gå igenom givarna så dessa är ok. Ta tillfället att spraya alla kontakter med elspray typ 2-26, det brukar göra susen på äldre bilar.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Fan borde det inte bara vara att göra en hemmagjord klassiker?
Drar kabel ifrån bilbatterit till en strömbrytare som jag har vid instrumentpanelen, Därifrån går sladdarna ifrån strömbrytaren till elkylfläkten, då kan jag sätta igång skiten varje gång fanskapet blir varm,
Precis vad jag hade tänkt att föreslår, klart det funkar
Men annars om du vill ha det på automatik igen, gå igenom givarna så dessa är ok. Ta tillfället att spraya alla kontakter med elspray typ 2-26, det brukar göra susen på äldre bilar.
Då jag är helt kass på allting så vet jag inte ens var givarn sitter på min lilla bil. Men åter till hemmabygget. Blir det rätt Ampere o så då?, är det bara att dra krokodilklämmor från batteriet till strömbrytaren?
Fan borde det inte bara vara att göra en hemmagjord klassiker?
Drar kabel ifrån bilbatterit till en strömbrytare som jag har vid instrumentpanelen, Därifrån går sladdarna ifrån strömbrytaren till elkylfläkten, då kan jag sätta igång skiten varje gång fanskapet blir varm,
Precis vad jag hade tänkt att föreslår, klart det funkar
Men annars om du vill ha det på automatik igen, gå igenom givarna så dessa är ok. Ta tillfället att spraya alla kontakter med elspray typ 2-26, det brukar göra susen på äldre bilar.
Då jag är helt kass på allting så vet jag inte ens var givarn sitter på min lilla bil. Men åter till hemmabygget. Blir det rätt Ampere o så då?, är det bara att dra krokodilklämmor från batteriet till strömbrytaren?
Skulle jag gissa på, inga större variationer i alla fall. Fast det beror ju på vad du änvänder för material
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.