3107
Sök

Audi s4 AAN högt laddtryck

Nattarbetare
173 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
När jag köpte bilen så ladda den runt 1 bar, men nu har den ökat helt plötsligt till 1,4 - 1,5 kan det bero på att jag tror toppackningen gett sig?
Senast redigerat av Konka (7 april 2009)

Att styla en volvo är som att sminka en gris

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
7 april 2009
Fint med mer laddtryck smile

Audis in Scandinavia Crew

Nattarbetare
173 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
NIKKELICIOUS skrev:
Fint med mer laddtryck smile

njae jag vill ju att det ska vara hållbart me

Nattarbetare
173 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Någon?

Quattro User
260 Inlägg
7 april 2009
1.4-1.5 är ju ingen fara med din setup. smile

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.

Nattarbetare
173 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
FourRings skrev:
1.4-1.5 är ju ingen fara med din setup. smile

nej det är det säkert inte men jag undrar varför det helt plötsligt gick ifrån 1 bar till 1,4-1,5

Quattro User
260 Inlägg
8 april 2009
Frågan är snarare varför trycket inte legat kring 1.5 hela tiden, för det borde det ha gjort...

Låter ju som om nåt strypande fel helt plötsligt rättat till sig själv. smile

Btw, kollar du på den inbyggda digitala mätaren, eller på en extern extramätare?
Senast redigerat av FourRings (8 april 2009)

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.

Nattarbetare
173 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
kollar på en extern mätare

Allfixare
1 475 Inlägg
27 april 2009
går den lika nu som innan?? Det har absolut inget med topp packningen att göra.

Nattarbetare
173 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
fish skrev:
går den lika nu som innan?? Det har absolut inget med topp packningen att göra.

kan det ha något att göra med att jag bytte dump då den innan var en saab orginal i plast och bilen gick kasst som faan med den typ varva konstigt över 4000 varv.

8 Inlägg
27 april 2009
Ja dumpen kan ha släppt ut laddtryck på grund utav att den är slapp hände även på min polares s4

I brist på annat :)
526 Inlägg
27 april 2009
Lånar in mig på tråden: Det är inte allt för bra att ha originalsetup (förutom Autotech-pill i mjukvaran) och se att bilen laddar 1,3-1,5?? Har annars legat runt 1 bar (inte mer) men ibland så peakar det, går ganska snabbt ner till 1 bar och mindre men känns inte helt rätt sad

1 867 Inlägg
27 april 2009
1,8T går fint på 1,3. Alldeles lagom.

Till trådskaparen: Vad står det på mätaren i panelen?

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

8 Inlägg
27 april 2009
Min Polare fick även samma fel med sin bil den varierade i laddtryck titt som tät verkligen konstiga fel finns det han hadde även ett konstant hackande vid gaspådrag som visade sig vara nått med tändning men fick aldrig fart på det. Men dock så med Chip i din box så är 1.5 inga problem alls för dessa maskiner som tåll fruktansvärt bra med "Ladd" innan det krävs värre modifieringar..

HEHE
156 Inlägg
29 april 2009
1,4-1,5 laddade min bil också, och det ska inte vara någon fara. Om du tycker du har varrierande laddtryck så kan du alltid pröva att stoppa in en ny magnetventil. 034motorsport.com eller något sånt har bra ventiler!

elektriker
26 Inlägg
7 maj 2009
min laddar 0,5 nu! snyft en avgastempgivare har gått!  men men mitt ladd tryck brukar ligga på ca 1,1-1,2 men trycker jag fullt på typ lägre varvtal så peakar det och jag har ett tillfällingt ladd på ca 1,6!

Skola
32 Inlägg
27 juli 2009
Konka skrev:
När jag köpte bilen så ladda den runt 1 bar, men nu har den ökat helt plötsligt till 1,4 - 1,5 kan det bero på att jag tror toppackningen gett sig?

har trycket verkligen ökat då?
om det är original tryckmätaren du går efter så kan den fått spel, min visar helgalet och jag vet flera som har samma problem. Står 0.5 bar på tomgång:P

om du inte redan har så skaffa en separata laddtrycksmätare för att vara säker.

\Engehov/

Skola
32 Inlägg
28 juli 2009
lelleal skrev:
grundtrycket på en aan är vel 2 bar om ja inte minns fel wink

ojj, om de vore så väl endå wink haha

\Engehov/

47 Inlägg
28 juli 2009
engehov skrev:
Konka skrev:

har trycket verkligen ökat då?
om det är original tryckmätaren du går efter så kan den fått spel, min visar helgalet och jag vet flera som har samma problem. Står 0.5 bar på tomgång:P

om du inte redan har så skaffa en separata laddtrycksmätare för att vara säker.

Vad är det för fel på orginalmätaren om den visar 0,5 bar på tomgång? det skall den göra...

Sök