4227
Sök

Sportfilter val

13 Inlägg
29 juli 2009
Trådstartare
hej
jag har en audi A4 01 och jag tänkte sätta en sportfilter i men vet inte vad jag ska välja..
vill helst ha en som e båda bra och ger ett bra ljud.
hoppas ni kan rekomendera något bra, och undrar också ifall man ska köpa den med avskärmning eller inte..
Tacksam för alla svar

518 Inlägg
29 juli 2009
köp nåt märkesfilter med avskärmning tex K&N, de finns säkert färdiga kit att köpa med filter , avskärmning & nån skruv eller 3.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
29 juli 2009
Ett filter UTAN olja så du slipper sabba din luftmassemätare om du nu har en sån

AEM dryflow e ett sånt filter.

Se också till att avskärma det ordentligt så du inte försämrar din prestanda genom att få in varm luft från motorrummet

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

13 Inlägg
29 juli 2009
Trådstartare
men finns det nån hemsida eller några länk på filter me avskärmning som ni vet om?

www.klockren.nu
476 Inlägg
29 juli 2009
Här är ett filter jag haft på ett flertal av mina bilar genom åren, och vart jätte nöjd med varje gång.. http://www.btracing.se/product_info.php … cts_id=416

Mvh

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

13 Inlägg
29 juli 2009
Trådstartare
men den här filtret har ingen avskärmning, jag behöver hest något som e komplett för jag kan inte fixa avskärmning själv..
jag hade funderat på att beställa någon idag, helst vill jag ha en som ger bra ljud:-) och med avskärmning
sen ifall nån vet vikken storlek också jag ska ha så e det iktigt nice.. jag kan verkligen inget om bilar det e df

Sök